Szerző: Bodnár Ádám

2007. március 19. 10:54:11

Új tranzakciókezelési benchmark született: TPC-E

[News.com/HWSW] A Transaction Processing Performance Council elfogadta a TPC-E benchmark szabványt, ami azt jelenti, hogy nyáron már megjelenhetnek az első TPC-E eredmények. A tranzakciókezelési teszt az 1992-ben véglegesített és azóta is széles körben használt TPC-C benchmarkot küldi nyugdíjba.

[News.com/HWSW] A Transaction Processing Performance Council elfogadta a TPC-E benchmark szabványt, ami azt jelenti, hogy nyáron már megjelenhetnek az első TPC-E eredmények. A tranzakciókezelési teszt az 1992-ben véglegesített és azóta is széles körben használt TPC-C benchmarkot küldi nyugdíjba.

A TPC-C a mai napig meghatározó tranzakciókezelési teszt, amely egy raktár működését szimulálja, beérkező és kimenő cikkekkel. A benchmark azonban sokak szerint már egyáltalán nem reprezentálja jól a modern tranzakciókezelési feladatokat. A most elfogadott TPC-H teszt egy tőzsdét szimulál, a TPC-C 9 adatbázistáblája helyett már 33-at tartalmaz. A TPC -- amelynek tagja az összes nagy szervergyártó, a két processzorgyártó és néhány szoftverfejlezztő -- öt évig fejlesztette a TPC-H benchmarkot.

A TPC-H nem csak jobban megfelel a mai igényeknek, hanem egyszerűbb és olcsóbb is futtatni. A TPC-C tesztet sok kritika érte, ugyanis ha valaki igazán jó eredményeket akart elérni, irreális, valódi termelési környezetben gyakorlatilag sosem használt hardverkonfigurációt kellett összeállítania. Az IBM és a HP legjobb TPC-C eredményeihez mintegy 7 ezer merevlemezből álló tárolókapacitás szolgáltatta a hátteret.

A jelenlegi legmagasabb TPC-C pontszámok eléréséhez 12 millió dollár körüli értékű hardverre volt szükség. Az elképesztő hardverköltségek miatt egy TPC-C teszt lefuttatása többmillió dollárba is kerülhet, ezért csak a legnagyobb cégek engedhetik meg maguknak. Az ígéretek szerint a TPC-H futtatása sokkal egyszerűbb és olcsóbb lesz.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 03:20

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.