Szerző: Ady Krisztián

2007. február 19. 12:53

A reklámok többségét akkor is megnézzük, ha átugorhatnánk őket

[News.com] A Nielsen felmérése szerint a digitális videorögzítők, időeltolásos tévézésre alkalmas set-top-boxok, beépített merevlemezes DVD-fevevők sem csökkentik számottevően a reklámozás hatékonyságát. Rövidebb és szórakoztatóbb reklámokkal ezek a tévénézők is ugyanúgy elérhetők, mint hagyományos társaik.

[News.com] A Nielsen felmérése szerint a digitális videorögzítők, időeltolásos tévézésre alkalmas set-top-boxok, beépített merevlemezes DVD-fevevők sem csökkentik számottevően a reklámozás hatékonyságát. Rövidebb és szórakoztatóbb reklámokkal ezek a tévénézők is ugyanúgy elérhetők, mint "hagyományos" társaik.

Lehet, de mégsem

A Nielsen felmérése városi mítosz kategóriába helyezi át azt a korábbi vélekedést, miszerint a digitális videorögzítő eszközöket használók sosem néznek reklámokat, a felvételekben található blokkokat könnyedén átugorják, így a reklámozók, hirdetők jóval kevesebb embert érnek el manapság, mint korábban. A hirdetők attól félnek, hogy a digitális televíziózás elterjedésével szinte mindennapossá váló időeltolásos tévézés, digitális videorögzítés jelentősen csökkenti hirdetéseik hatékonyságát.

A Nielsen tavaly bővítette ki adatgyűjtését a digitális videorögzítők körére is, így legújabb felmérése részben megnyugtató híreket hoz a hirdetők számára. A legfrissebb adatok szerint a digitális videorögzítőkkel rendelkező tévénézők továbbra is megnézik a reklámok, hirdetések átlagosan kétharmadát. Ennek egyik oka, hogy ezek a tévénézők a felvételre kijelölt showműsorok felét annak adásideje alatt megnézik, így a reklámokat sem tuják átugorni.

Pontosabb kép

A felvett műsorokat később visszanézők közül sem nyomnak rögtön az előretekerő gombra, amikor a reklámblokk következik. A Nielsen adatai szerint a DVR-felhasználók az átléphető reklámok 40 százalékát megnézik, feltehetően azért, mert azokat szórakoztatónak találják, vagy mert egyszerűen nem is foglalkoznak ezzel a kérdéssel.

Az új adatokat a reklámozók hatékonyabb hirdetések összeállítására használhatják fel, miközben azok a csatornák, akik e tévhit miatt nyomottabb árakat voltak kénytelenek alkalmazni, növelhetik bevételeiket. A jelek szerint azok a digitális videorögzítő-tulajdonosok, akik folyton hangoztatják, sosem néznek reklámokat, csupán az apró kisebbséget alkotják. Mások sosem nyúlnak az előretekerő gombhoz, így az igazság, az arany középúton, a két extrém helyzet között található.

A TiVo saját statisztikái szerint a felhasználók a reklámblokk legutolsó hirdetését nézik meg a leggyakrabban, ez valószínűleg abból adódik, hogy a tekerést még a következő műsorrészlet elkezdése előtt leállítják. A blokk közepén található reklámok járnak a legrosszabban, ezeket sosem tekintik meg az előretekerést választó tévénézők.

Továbbfejlesztett statisztika

A Nielsen májustól műsorokra lebontott nézettségi statisztikákat készül nyújtani partnereinek, ennek köszönhetően kerültek be tavaly a digitális videorögzítős berendezések is a vizsgált set-top-boxok közé, melyek néhány másodpercenként gyűjtik az adatokat a tesztelésre kijelölt családok otthonában. A gyakori mintavétel pontosabb statisztikák készítését teszi lehetővé. A piac hatalmas: az amerikai hirdetők 70 milliárd dollárt költöttek tavaly tévéhirdetéseik megjelenítésére.

A Nielsen adatai szerint az sem jellemző, hogy a tévénézők a reklámblokkok alatt átkapcsolnának más csatornára, ezt csupán öt százalékuk teszi meg, mely nem befolyásolja döntően a reklámok hatékonyságát. A digitális videorögzítés az Egyesült Államokban igen elterjedt már, a háztartások 12-20 százaléka rendelkezik erre alkalmas eszközzel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról