Szerző: Ady Krisztián

2007. február 13. 11:51

Meglepően jól indult a piacon az Office 2007

[News.com] Az NPD Group piackutató vállalat egyesült államokbeli felmérése szerint a Vistához hasonlóan meglepően jól indult a piacon a Microsoft új irodai programcsomagja, az Office 2007. Ráadásul a valódi számok a felmérésben szereplőnél is magasabbak lehetnek, ugyanis az egyik jelentős forgalmazó nem küldte vissza az adatokat időben, így az elkészült jelentés azokat nem tartalmazhatta.

[News.com] Az NPD Group piackutató vállalat egyesült államokbeli felmérése szerint a Vistához hasonlóan meglepően jól indult a piacon a Microsoft új irodai programcsomagja, az Office 2007. Ráadásul a valódi számok a felmérésben szereplőnél is magasabbak lehetnek, ugyanis az egyik jelentős forgalmazó nem küldte vissza az adatokat időben, így az elkészült jelentés azokat nem tartalmazhatta.

108,6 százalékkal több

Az Office 2007-et az Office 2003 megjelenési adataihoz mérték, és minden szempontból jobbnak találták. A felmérés szerint az Office 2007-ből a kereskedelmi üzletekben 108,6 százalékkal több fogyott a január végi megjelenést követő első héten, mint a korábbi Office változatból. Az átlagos eladási ár ugyanakkor 1,1 százalékkal 206,93 dollárra csökkent, ezért az összeladás dollárban számolt értéke 106,3 százalékkal növekedett az Office 2003-ból származó bevételekhez képest.

Az átlagos eladási ár csökkenését elsősorban az olcsóbb kivitelek, az otthoni felhasználásra szánt Home csomagok és a diákok számára készített Student változatok sikere okozta. Az üzleti felhasználók ugyanakkor már november vége óta hozzáférhetnek a csomagokhoz, az üzleti eladások az első hónap során már valamivel mérsékeltebb, de továbbra is kitűnő adatokat adtak, az Office 2003 első hónapjához viszonyítva 61,3 százalékkal több Office 2007 csomag talált gazdára.


Ilyen volt (Word for Windows 95)...


... és ilyen lett! (Office 2007)

A vállalatok is vásárolják

A vállalatok és irodai felhasználók a nagyobb, többet tudó és egyben drágább csomagokat vásárolják, ezért ebben a szegmensben a dollárban számolt értékesítés 97,8 százalékkal nőtt az első hónap alatt az Office 2003 adataihoz képest, az átlagos eladási ár pedig 22,6 százalékkal 301,33 dollárra emelkedett.

"Az Office 2007 piacra vezetése rendkívül sikeres, bárhogy is nézzük -- legyen az a heti vagy havi eladási mutatók " -- nyilatkozta Chris Swenson, az NPD szoftverelemzői részlegének vezetője. A szakértők a január végéig gyakorlatilag különösebb hirverés és marketing nélkül piacra került új szoftverekből, a Vistából és az Office 2007-ből a Windows XP-nél és a korábbi irodai programcsomag-változatnál alacsonyabb induló értékesítési adatokra számítottak. Tévedtek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról