Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Rosszul zárta a tavalyi évet az LG Electronics

Bizó Dániel, 2007. január 23. 12:47
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Wall Street Journal/Associated Press] A negyedik negyedévben 85 százalékkal zuhant a dél-koreai LG Electronics (LGE) adózott nyeresége, olvadó árbevétel mellett, ahogyan szezonálisan erős keresletet elsöpörte az árak rendkívüli eróziója, jelentette a vállalat. A világ egyik vezető elektronikai márkája azonban így is a vártnál jobb eredményekről adott számot, az elemzői konszenzus ugyanis nullszaldó közeli veszteséget jósolt. A számok ezen túlmenően azt mutatják, hogy a mobilpiacon az LGE nem tudott lépést tartani, és leszakadt a Sony Ericsson mögött.

[Wall Street Journal/Associated Press] A negyedik negyedévben 85 százalékkal zuhant a dél-koreai LG Electronics (LGE) adózott nyeresége, olvadó árbevétel mellett, ahogyan szezonálisan erős keresletet elsöpörte az árak rendkívüli eróziója, jelentette a vállalat. A világ egyik vezető elektronikai márkája azonban így is a vártnál jobb eredményekről adott számot, az elemzői konszenzus ugyanis nullszaldó közeli veszteséget jósolt. A számok ezen túlmenően azt mutatják, hogy a mobilpiacon az LGE nem tudott lépést tartani, és leszakadt a Sony Ericsson mögött.

Elpárolgott a profit

Az LGE negyedik negyedéves forgalma 11 százalékkal 5520 milliárd wonra, vagyis 5,87 milliárd dollárra süllyedt, ami a 2006-os forgalom 3 százalékos, 24,7 milliárd dollárra való olvadását jelenti. A negyedéves nyereség 85 százalékkal zuhanva 51 millió dollárt tett ki, míg a várakozások 8 millió dolláros veszteséget jeleztek előre, ugyanakkor az üzemi eredmény 46 millió dolláros negatívumot mutatott már, szemben az egy évvel korábbi 225 millió dolláros pozitívummal.

A tavalyi év egészében 70 százalékkal esett vissza a profit, és 226 millió dollárt tett ki. Az LGE teljesítményére az LG.Philips LCD-panelgyártó szenvedése is rányomta bélyegét, mely immár három negyedéve súlyos veszteségekkel terheli a koreai vállalatot. A vállalat közleménye szerint a lapostelevíziókból származó árbevétel 14 százalékkal 1,3 milliárd dollárra csökkent, miközben 157 millió dolláros veszteséget termelt, amit az árak heves eróziója okozott. A 40-hüvelykes, vagyis a 100 centiméteres LCD-panelek terén az árverseny odáig vezetett, hogy csökkentek a plazmapanelek szállításai is.

A Samsung hasonlóan intenzív árversenyről számolt be, aminek eredményeként a működési eredmény csoportszinten 14, a televíziók terén 17 százakékos eséséről számolt be. A televíziók iránti kereslet -- nem túl meglepő módon -- rendkívül erősnek bizonyult: az LGE plazmatévék volumene 55, az LCD-televízióké 72 százalékkal múlta felül az előző negyedévet.

Egyhelyben toporogva

Az LGE a világ egyik legnagyobb mobilgyártójaként, hagyományosan fej-fej mellett küzd a Sony Ericssonnal a globális negyedik hely megszerzéséért. A tavalyi negyedik negyedévben azonban a japán-svéd vegyesvállalkozás egyszerűen lelépte koreai versenytársát, köszönhetően rendkívül erős modellválasztékának, és különösen a Walkman, Cybershot és Bravia márkájú készülékei iránt felfutó keresletnek. Az év utolsó három hónapja során a Sony Ericsson 62,5 százalékkal növelve szállításait 26 millió mobilt értékesített, szemben az LG 17 milliójával, mely alig 5 százalékkal múlva felül az egy évvel korábbit, ami mindössze a piac 5,8 százalékának megszerzésére volt elég.

Az LGE mobilokból származó működési eredménye 70 százalékkal zuhant meg a piacot alulmúló teljesítmény következtében. A dél-koreai gyártók (LGE és Samsung) hagyományosan a prémium modellekre koncentrálnak, a magasabb fejlesztési és gyártási költséggel arányos eladási árat realizálni a piacon azonban rendszerint nehézségekbe ütközik, így a divatos LG Chocolate viszonylagos sikere sem segített a vállalat legnagyobb üzleti egységén. Tavaly világszerte nagyjából 980 millió mobiltelefon talált gazdára, melyből az LG mintegy 64 milliót szállított, ami 6,5 százalékos piaci részesedést eredményez. A vállalat idén a piacét kétszeresen meghaladó, 22 százalékos ütemben tervezi növelni szállításait.

A vállalat legerősebben teljesítő egységének ismét a hűtőket, légkondicionálókat és egyéb berendezéseket forgalmazó Digital Appliance bizonyult, mely 5,8 százalékkal növelte forgalmát, megközelítette az 1,4 milliárd dollárt, és 23 százalékkal működési eredményét, igaz ez mindössze 66 millióra rúgott. Az LGE csoportszinten 3,5 százalékos növekedéssel 24 ezer milliárd wonos (25,63 milliárd dollár) forgalmat vár az idei évre.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.