Szerző: Bodnár Ádám

2007. január 4. 13:07

Világszinten a HP, Európában az Acer a notebookpiac királya

A HP volt a világ első számú notebookgyártója a DisplaySearch 2006 harmadik negyedévére vonatkozó adatai szerint, a globális eladások 17,7 százalékát birtokolva. Az elemzőcég adatai alapján a rangsor második helyezettje a Dell (17,5%), majd a feltörekvő Acer (11,8%), amelyet a Toshiba (10,7%) és a Lenovo (8,2%) követ.

[HWSW] A HP volt a világ első számú notebookgyártója a DisplaySearch 2006 harmadik negyedévére vonatkozó adatai szerint, a globális eladások 17,7 százalékát birtokolva. Az elemzőcég adatai alapján a rangsor második helyezettje a Dell (17,5%), majd a feltörekvő Acer (11,8%), amelyet a Toshiba (10,7%) és a Lenovo (8,2%) követ.

Élen a HP, jön fel az Acer

A DisplaySearch szerint a HP sikerének titka, hogy jól teljesített az olyan fejlődő piacokon mint Dél-Amerika és a Távol-Kelet, ezzel a cég ellensúlyozni tudta, hogy az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában a Dell, illetve az Acer mögé szorult vissza. Európában toronymagasan az Acer volt a piacvezető, 4 százalékponttal maga mögé utasítva a második helyezett HP-t. Magyar számokat nem közölt a DisplaySearch, az IDC szerint azonban itthon a Fujitsu Siemens vezet a HP előtt.

A notebookok forgalma a második negyedévhez képest 19 százalékkal nőtt a tavalyi harmadik negyedévben, éves szinten pedig 29 százalékos növekedést produkált a piac. A HP a piaci átlagnál nagyobb, 36 százalékos szekvenciális növekedést produkált, ennek köszönhetően tudta átvenni a vezetést a 16 százalékkal bővülő Delltől. A nagy gyártók közül nem meglepő módon az Acer produkálta a legnagyobb növekedést, közel 40 százalékost, a kisebb piaci szereplők közül említésre méltó azonban az ASUS 68 százalékos erősödése, az Apple 63 százalékos növekedése, vagy a Sony 47 százalékos bővülése.

16:10 a szabvány

A DisplaySearch adataiból kiderül, hogy a legtöbb eladott noteszgép ma már szélesvásznú kijelzőt tartalmaz, egyedül a Lenovo kínálatában vannak túlsúlyban a 4:3 képarányú megjelenítővel szerelt modellek. Az Apple és a Sony kínálatában ma már csak szélesvásznú modellek szerepelnek, az Acernél és a Gatewaynél az arányuk 98 százalék. Nem meglepő módon azok a gyártók kínálják a legtöbb szélesvásznú kijelzős gépet, amelyek teljesen a fogyasztói piacra koncentrálnak.

A gyártók sokáig prémium felárral értékesítették a szélesvásznú noteszeket még akkor is, amikor a 16:10-es kijelzők ugyanannyiba kerültek mint az azonos méretű 4:3-as panelek. A piaci részesedésért folytatott versenyben aztán a kisebb cégek a nagyobb forgalom reményében lemondtak a többlethaszonról, így lassan kiszorultak a piacról a 4:3-as noteszek. A DisplaySearch szerint 2007-ben a noteszgépek 87 százaléka már széles megjelenítővel kerül piacra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról