:

Szerző: Ady Krisztián

2006. november 27. 14:33

Piacot hódítanak az LCD-k a plazmatelevízióktól

[News.com] Nehéz idők elé nézhetnek a plazma megjelenítési technológiát előtérbe helyező vállalatok, mint például a Panasonic márkanevéről ismert Matsushita Electric, ugyanis az LCD-kijelzők egyre nagyobb piacot hódítanak el azzal, hogy nagyobb képátmérő mellett is kedvezőbb kínálatot, nagyobb felbontást, kisebb fogyasztást nyújtanak. A korábbi 32 hüvelykes határ feljebb tolódott, a folyamatos árcsökkenésnek köszönhetően már 40 hüvelykes méret mellett is inkább a nagyobb felbontású LCD-t választják a vásárlók.

[News.com] Nehéz idők elé nézhetnek a plazma megjelenítési technológiát előtérbe helyező vállalatok, mint például a Panasonic márkanevéről ismert Matsushita Electric, ugyanis az LCD-kijelzők egyre nagyobb piacot hódítanak el azzal, hogy nagyobb képátmérő mellett is kedvezőbb kínálatot, nagyobb felbontást, kisebb fogyasztást nyújtanak. A korábbi 32 hüvelykes határ feljebb tolódott, a folyamatos árcsökkenésnek köszönhetően már 40 hüvelykes méret mellett is inkább a nagyobb felbontású LCD-t választják a vásárlók.

Jobb, de mégsem az kell

Bár a plazma kirívóan jobb képminőségét senki sem vitatja el, a vásárlók számára mégsem a jóval nagyobb kontrasztarány, vagy az ebből adódó szebb színmegjelenítés nyújt nagyobb vonzerőt, hanem az azonos árban kapható nagyobb felbontást értékelik. Az LCD-televíziók ára ráadásul 2007-ben további 30 százalékkal csökkenhet az előrejelzések szerint, így az sem kizárt, hogy a nagyobb, azonos méretű LCD- és plazmatelevíziók közötti árkülönbség tovább csökken, akár már 50 hüvelykes képátló mellett is.

"Ez a karácsonyi szezon valószínűleg az utolsó esély a plazmatelevíziók gyártóinak, hogy 42 hüvelykes modelljeiknek vevőket szerezzenek. Jövő ilyenkor valószínűleg már nem lesz szinte semmi árkülönbség az ilyen méretű LCD- és plazmatelevíziók között" -- nyilatkozta Wanli Wang, a Credit Suisse elemzője. A jelenlegi, kisebb árkülönség ellenére a HD-televíziók közül a felhasználók jellemzően az LCD-t választják a nagyobb felbontás miatt.

A DisplaySearch előrejelzése szerint míg a plazmatelevíziók piaca 2009-ben már csökkenni fog a 2008-as, 24 milliárdos forgalmat követően, ugyanebben az évben az LCD-televíziók eladásából származó bevételek elérhetik a 75 milliárd dollárt, 2010-re pedig akár a 93 milliárd dolláros forgalmat is. Ennek megfelelően számos olyan gyártónak, aki mindkét technológiát támogatja, újra kell gondolni stratégiáját.

Elnyomás

Így tesz a tajvani Chunghwa Picture Tubes (CPT) is, mely még ebben az üzleti évben befejezi a plazmapanelek gyártását, hogy csak az LCD-kre koncentrálhassa erőforrásait. Az LCD-technológia további fejlesztésére ráadásul hatalmas összegeket költenek a cégek, a kutatás-fejlesztési forrásaik 80 százalékát erre a kijelzőtípusra költik, míg a többi megjelenítő technológiának csak 20 százalék jut.

A plazma piacvesztését mi sem jellemzi jobban, mint hogy a Matsushita, a Hitachi és a Pioneer az elmúlt hónapban 8-20 százalékkal csökkentette folyamatban lévő, márciusban véget érő üzleti éve eladási előrejelzését.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 21:42

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.