Szerző: Ady Krisztián

2006. november 20. 16:18

Jövő év végén meghaladhatja a 100 százalékot a hazai mobilpenetráció

Amennyiben az idei ütemnek megfelelően nő tovább a hazai mobilelőfizetések száma, 2007 végén akár a 100 százalékot is meghaladhatja a hazai mobilpenetráció, azaz elméletileg mindenki -- az újszülöttek, illetve az aggastyánok is -- rendelkezni fognak élő előfizetéssel, mobiltelefonnal. A statisztika persze csal: ez csupán azt jelenti, hogy még többen rendelkeznek majd itthon egynél több előfizetéssel. A Nemzeti Hírközlési Hatóság legfrissebb közleménye szerint októberben 41 ezerrel 9 millió 645 ezerre nőtt a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma, így a 100 főre jutó előfizetések száma október végén 95,8 volt -- míg 2005 október végén ez az érték még csupán 90,3 volt.

[HWSW] Amennyiben az idei ütemnek megfelelően nő tovább a hazai mobilelőfizetések száma, 2007 végén akár a 100 százalékot is meghaladhatja a hazai mobilpenetráció, azaz elméletileg mindenki -- az újszülöttek, illetve az aggastyánok is -- rendelkezni fognak élő előfizetéssel, mobiltelefonnal. A statisztika persze csal: ez csupán azt jelenti, hogy még többen rendelkeznek majd itthon egynél több előfizetéssel. A Nemzeti Hírközlési Hatóság legfrissebb közleménye szerint októberben 41 ezerrel 9 millió 645 ezerre nőtt a három hazai mobilszolgáltató előfizetőinek száma, így a 100 főre jutó előfizetések száma október végén 95,8 volt -- míg 2005 október végén ez az érték még "csupán" 90,3 volt.

A három hazai mobilszolgáltató közül a T-Mobile részesedése 44,84 százalékról 44,70 százalékra csökkent, a Pannon viszont 33,81 százalékról 33,86 százalékra, a Vodafone pedig 21,35 százalékról 21,44 százalékra növelte részesedését. A forgalmazásban résztvevő, azaz az utolsó három hónapban hívást vagy SMS-t indító, illetve fogadó feltöltéses, valamint az előfizetéses kártyák száma 2006 október végére a szeptemberi adathoz képest 60 ezerrel 8 millió 991 ezerre emelkedett.

A forgalmazásban résztvevő ügyfelek száma alapján számítva a Vodafone piaci részededése 21,38 százalékról 21,46 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 33,38 százalékról 33,36 százalékra, a T-Mobile-é pedig 45,24 százalékról 45,18 százalékra csökkent. A három szolgáltató ügyfelei közül októberben 4 378-an döntöttek úgy, hogy meg szeretnék tartani régi számukat, így azt áthordozták másik szolgáltatóhoz. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a számhordozás 2006 október végéig összesen 134 255 mobilszámot érintett, amiből az ügyfelek 35 343 számot hordoztak 2006 első 10 hónapjában.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról