Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Komoly security line-up az idei SYSADMINDAY-en: FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig!

Remek negyedévet zárt a Microsoft

Bizó Dániel, 2006. október 27. 11:54
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[The Wall Street Journal/HWSW] Remek negyedévet zárt a Microsoft az év harmadik három hónapja során, mely a vállalat első pénzügyi negyedéve. A redmondi székhelyű óriásvállalat éves szinten 11 százalékkal növelte mind árbevételét, mind nyereségét. A vállalat és az elemzők szerint a következő időszakban a vállalati teljesítmény megítélését leginkább az Xbox 360 játékkonzol piaci szereplése fogja meghatározni.

[The Wall Street Journal/HWSW] Remek negyedévet zárt a Microsoft az év harmadik három hónapja során, mely a vállalat első pénzügyi negyedéve. A redmondi székhelyű óriásvállalat éves szinten 11 százalékkal növelte mind árbevételét, mind nyereségét. A vállalat és az elemzők szerint a következő időszakban a vállalati teljesítmény megítélését leginkább az Xbox 360 játékkonzol piaci szereplése fogja meghatározni.

Húzóerők: Xbox 360 és szerverszoftverek

A Gates-birodalom a negyedévben 10,8 milliárd dollár forgalmat bonyolított 3,48 milliárd dolláros adózott profittal, ami részvényeként 35 centet jelent. A forgalomból 3,4 milliárddal a legnagyobb szeletet hagyományosan az Office termékekért is felelős Business divízió hasította ki. A Windows PC-verzióit forgalmazó Client divízió 3,3 milliárd dollár bevételre tett szert, míg a vállalati növekedés motorjaként a szerverszoftvereket forgalmazó egység 2,1 milliárdról 2,5 milliárdra növelte árbevételét.

A növekedés másik döntő részét az Xbox 360 konzol erős szereplése hozta, melyből a negyedév végéig (szeptember 30) 6 millió fogyott összesen -- ebből 3,6 millió Észak-Amerikában, 1,7 millió Európában. A vállalat továbbra is tartja magát az év végi 10 milliós összesített szállításokhoz, ami egy döntő pszichológiai küszöbnek tekinthető a játékipar szempontjából, további öngerjesztő növekedést hozva magával.

A Microsoft állítása szerint az Xbox 360 kiváló kiegészítő és szoftvereladási statisztikákat produkál, azaz magas az egy konzolra jutó vásárlások száma, az úgynevezett "attach rate", ami kiemelten fontos az önköltségi ár alatt eladott hardver miatt. Figyelemre méltó, hogy a Microsoft játékdivíziója 96 milliós negatívumot produkált mindössze a negyedév során, annak ellenére, hogy a Microsoft veszteségek árán is "piaclerohanó" üzleti modellt alkalmaz, melytől a termék életciklusa (legalább 5-6 év) során várnak megfelelő megtérülést. A társaság eddig több mint 4 milliárdot ölt a Sony elleni háborújába.

A Vista mint katalizátor

A Microsoft pénzügyi vezetője, Chris Lidell elmondta, hogy a jövőbeni teljesítményt nagyban meghatározó Windows Vista és Office 2007 hatása a pénzügyi év második felében, azaz 2007 első félévében kezd majd megmutatkozni, ugyanakkor ez egyáltalán nem lesz hatalmas, mivel az új szoftverek adoptációja egy hosszú, több év hosszúságú folyamat.

Steve Ballmer elnök-vezérigazgató elmondta, hogy az új Windows-platform és Office az integrációs törekvések révén egyben katalizátorként működhet a szerverszoftvereket forgalmazó Servers & Tools részleg számára, mely szintén számos új termékekkel jelenik meg az elkövetkező időszakban. A társaság jelenleg egyetlen alulteljesítő részlege az online szolgáltatásokért felelős egység, mely elsősorban a Google-lel kínlódik.

A következő negyedévre a Microsoft 11,8 és 12,4 milliárd dollár közötti forgalmat vár, ugyanakkor az egy részvényre jutó nyeresége jelentősen megcsappan a Vista elcsúszása miatt elhatárolt bevétel miatt, melyet a negyedéves profittal szemben számolnak el, befolyása pedig jövő év elején várható. A jövő júniusban záródó pénzügyi év egészére a vállalat 50-50,9 milliárd dollár forgalmat és 1,43-1,46 dollár részvényenkénti nyereséget vár.

Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
FPS játékok hackelésétől a hálózati szemfényvesztésen át a COM-Object Hijackingig: Veres-Szentkirályi András (Silent Signal), Balázs Zoli (MRG Effitas), Marosi-Bauer Attila (Hacktivity) és sokan mások. A standupot Felméri tolja.