Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 13. 08:44

Betör a nappaliba az Apple

Az Apple Computer tegnap San Franciscóba hívta az amerikai újságírókat, hogy Steve Jobs elnök-vezérigazgató bemutathassa nekik a cég legújabb, legnagyobb dobásait. A sokak által várt, szélesvásznú kijelzős, videolejátszós iPod bejelentése elmaradt, a mozifilmek azonban a korábbi várakozásoknak megfelelően megérkeztek az iTunes zeneboltba, amelyet mostantól iTunes Music Store helyett csak iTunes Store-ként emlegetnek. A vállalat új iPodokat is bemutatott.

[HWSW] Az Apple Computer tegnap San Franciscóba hívta az amerikai újságírókat, hogy Steve Jobs elnök-vezérigazgató bemutathassa nekik a cég legújabb, legnagyobb dobásait. A sokak által várt, szélesvásznú kijelzős, videolejátszós iPod bejelentése elmaradt, a mozifilmek azonban a korábbi várakozásoknak megfelelően megérkeztek az iTunes zeneboltba, amelyet mostantól iTunes Music Store helyett csak iTunes Store-ként emlegetnek. A vállalat új iPodokat is bemutatott.

Régi-új iPodok

Frissült mindhárom iPod-család, a legnagyobb változás a nanón vehető észre, amely mostantól alumíniumból készült házban kap helyet és fekete, valamint fehér mellett többféle színben is kapható. A népszerű zenelejátszó kapacitása is bővült, mostantól 2, 4 és 8 gigabájtos kivitelben vásárolható meg 149, 199 vagy 249 dollárért. A vállalat emellett új, nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelte fel a készüléket, amely így akár 24 órán át is képes folyamatosan működni egy feltöltéssel -- mondta el Steve Jobs. A kijelző fényereje is növekedett, méghozzá 40 százalékkal.

Jelentősen átalakult az apró iPod shuffle, amely eddig akorra volt, mint egy csomag rágógumi, mostantól azonban gyufásboboz méretű, az 1 gigabájtos kapacitású új shuffle-t a világ legkisebb MP3-lejátszójának nevezte Steve Jobs. A iPod shuffle ugyanúgy alumínium készül mint a nano, az ára pedig mindössze 79 dollár. A vállalat tegnapi bejelentése szerint a termék októbertől lesz kapható a boltokban. Kisebb ráncfelvarráson esett át a "nagy" iPod is, amely mostantól 80 gigabájtos verzióban is kapható és 60 százalékkal nagyobb fényerejű kijelzővel és nagyobb kapacitású akkumulátorral szerelik, így akár 3,5 órán át képes videót lejátszani.

Mozifilmet az iTunes-tól!

Amint arra számítani lehetett, az Apple tegnap frissítette az iTunes zeneboltot, ahonnan mostantól zenék és videoklipek mellett mozifilmek is letölthetők. A Disney tulajdonában levő filmstúdiók (Walt Disney Pictures, Pixar, Touchstone, Miramax) alkotásai attól a pillanattól elérhetők az iTunes-ban, amikor kiadják őket DVD-n, és a legfrissebb mozikért is csak 13-15 dollárt kell majd fizetni, a régebbi darabokat már 10 dollárért le lehet majd tölteni. A filmek 640x480 pixeles felbontásban érhetők el, Jobs szerint 5 megabites kapcsolattal fél óra alatt letölthető egy egész estés alkotás. A filmek egyelőre csak az amerikai felhasználók számára érhetők el.

Az iTunes-ból letöltött filmeket természetesen a (videolejátszós) iPodon is meg lehet nézni, vagy valamelyik iTunes-t futtató PC-n, a mozizáshoz kézenfekvő választás valamelyik Apple masina, amelyekre előre telepítik a Front Row szoftvert és távirányítót is adnak hozzájuk. A vállalat azonban ki szeretne lépni az emberek dolgozószobájából és a nappaliban is meg kívánja vetni a lábát, ezért most bejelentette az iTV nevű eszközét, amely közvetlenül a televízióra köthető és vezeték nélkül kapcsolódik a számítógéphez. A 299 dolláros iTV jövőre lesz kapható. Aki nem tudja megvárni a jövőre érkező iTV-t, már most is vásárolhat hasonló készülékeket, amelyek számtalan gyártó kínálatában megtalálhatók.

Hogy miért a Disney-vel született az első megállapodás, az nem kérdéses: a vállalat nemrég vásárolta fel a Steve Jobs által alapított Pixart, ami által Jobs a Disney igazgatótanácsának tagja és egyik legnagyobb részvényese lett. Az Apple vezetője szerint azonban aligha a Disney lesz az egyetlen stúdió, amely az iTunes-on keresztül is értékesíti alkotásait, hamarosan várható a megegyezés a többi filmes céggel is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról