Szerző: Bodnár Ádám

2006. szeptember 04. 10:06:51

A HP és a Sun növelték részesedésüket a merevlemezes tárolóeszközök piacán

Az IDC becslései szerint a második negyedévben a merevlemezes tárolóeszközök piaca 4,15 milliárd dollárt tett ki, ami éves szinten 8,5 százalékos bővülésnek felel meg. A fellendülés elsősorban a NAS és iSCSI SAN eszközök iránti kereslet erősödésének köszönhető. Az EMC megőrizte vezető helyét a gyártók rangsorában, de csak a piaci növekedénél kisebb mértékben tudta növelni eladásait, miközben a HP és a Sun piacrészt szerzett riválisaitól -- derül ki az IDC második negyedéves jelentéséből.

[HWSW] Az IDC becslései szerint a második negyedévben a merevlemezes tárolóeszközök piaca 4,15 milliárd dollárt tett ki, ami éves szinten 8,5 százalékos bővülésnek felel meg. A fellendülés elsősorban a NAS és iSCSI SAN eszközök iránti kereslet erősödésének köszönhető. Az EMC megőrizte vezető helyét a gyártók rangsorában, de csak a piaci növekedénél kisebb mértékben tudta növelni eladásait, miközben a HP és a Sun piacrészt szerzett riválisaitól -- derül ki az IDC második negyedéves jelentéséből.

Az EMC 20 százalékos részesedésével még piacvezető, a második helyezett HP azonban már az eladások 19,3 százalékát tartja kézben. Az IDC szerint az EMC alkatrészellátási problémák között számos megrendelést nem tudott kielégíteni, és csak 3 százalékos növekedést tudott felmutatni, miközben a HP 10,3 százalékkal növelte eladásait. Nyugat-Európában a HP tárolóeszközök forgalma elképesztő mértékben, 22 százalékkal nőtt.

A gyártók versenyében a bronzérmet az IBM szerezte meg 13,2 százalékos részesedéssel, de mindössze 3,7 százalékos növekedéssel. A negyedik helyen gyakorlatilag holtverseny alakult ki a Hitachi (8%), a Dell (7,8%) és a Sun (7,1%) között. A jelentős gyártók közül -- részben a StorageTek felvásárlásának köszönhetően -- a Sun produkálta a legnagyobb növekedést, éves szinten 19,1 százalékost, de a Hitachi 17 százalékos erősítése is figyelemre méltó. Az EMC adattárolási termékeit forgalmazó Dellnek be kellett érnie 3,5 százalékkal.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 15:00

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.