Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

A Sony feladja a számítógépes monitorok piacát is

Bizó Dániel, 2006. augusztus 21. 15:43
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[VARBusiness/DigiTimes/HWSW] Az angol nyelvű VARBusiness technológiai-üzleti magazin forrásai szerint a Sony sorra értesíti partnereit, hogy ki szándékozik vonulni az asztali monitorok piacáról. A döntés mögött a kíméletlen árverseny áll, állítják. A Sony hivatalosan nem kommentálta a híreket.

hirdetés
[VARBusiness/DigiTimes/HWSW] Az angol nyelvű VARBusiness technológiai-üzleti magazin forrásai szerint a Sony sorra értesíti partnereit, hogy ki szándékozik vonulni az asztali monitorok piacáról. A döntés mögött a kíméletlen árverseny áll, állítják. A Sony hivatalosan nem kommentálta a híreket.

A méret a lényeg

A VARBusiness által megszólaltatott Michael Stanshoj, aki a Zones informatikai viszonteladó egyik termékmenedzsere, úgy fogalmazott, "ahelyett, hogy engednének a színvonalból, elhagyják ezt az üzleti tevékenységet". A Sony állítólag tudatta viszonteladóival, hogy hamarosan befejezi az asztali számítógépes monitorok forgalmazását, de továbbra is jelen lesz a nagyméretű kijelzők terén, melyeket jellemzően ipari környezetben alkalmaznak.

Szakértők szerint a monitorok piacát rendkívüli árverseny jellemzi. Az iSuppli kutatási igazgatója, Rhoda Alexander úgy látja, hogy a Sony bár vezető volt a katódcsöves (CRT) technológiában, amit a Trinitron kifejlesztésével vívtak ki [a '60-as években], az LCD-re való váltással ez az előny semmivé foszlott. "Az LCD-monitorokra való átállással bár megmaradt márkaismertségük, ami még mindig elég ütős, de a piacot költségverseny és tömegessé válás jellemzi." Hozzátette, van némi lehetőség a felső-kategóriás termékek körében, de a verseny még ott is intenzív. Mint elmondta, az LCD-monitorok terén nincs akkora mozgástér a versenytársaktól való megkülönböztetéshez, mint a CRT-készülékek esetében volt tapasztalható.

Korai Sony Trinitron modell
Korai Sony Trinitron TV-modell; forrás: Retro Electronics

A Sony láthatóan a nagyméretű LCD-kijelzők piacára koncentrál, ahol egyelőre még árprémiumot lehet realizálni. A Samsunggal közösen felállított S-LCD vegyesvállalat révén, amely egy hetedik generációs, azaz a jelenleg működésben lévők között a legfejlettebb közé tartozó LCD-gyárat üzemeltet, csúcsminőségű és hatalmas, akár több mint kétméteres panelek stabil forrását tudhatja magáénak. Erre alapozva nyomul előre az LCD-televíziók piacán a Bravia márkával, amelynek forgalma az elmúlt negyedévben 70 százalékkal ugrott meg.

Csak az LCD

A Sony egyúttal elhagyja a plazmatévék piacát, amint arról korábban beszámoltunk. A kivonulást az magyarázza, hogy a japán óriás nem rendelkezik saját plazmapanel-gyártással, így megfelelő panelek ellátása és az ellenfelekkel való versenyképesség gondokat okozhat. A plazmagyártást az LG, a Samsung és a Matsushita dominálják, melyek mind rendelkeznek saját márkás plazmatévé üzlettel is, ami révén uralják a globális fogyasztói piacot is.

Az LCD-technológia ráadásul egyre nagyobb nyomás alá helyezi a plazmát. Míg korábban az elérhető mérete és gyatra képminősége miatt televíziós használatra alkalmatlannak bizonyult, mára azonban az egyre fejlettebb gyártósorokon ezek nem jelentek gondot. Olyannyira nem, hogy az LCD megkezdte a plazma kiszorítását, pontosabb felszorítását a legnagyobb képátlójú kategóriákba. Jelenleg már a 40-42 hüvelykes (101-106 centiméter) átlójú televíziók piacán is szorongatja. A tajvani AU Optronics, a világ harmadik legnagyobb LCD-panelgyártójának alelnöke, Hsziung Hui szerint év végére az LCD a kategóriában is nagyobb forgalmat fog generálni, mint a plazmatévék.

Az idei második negyedév során a 40-49 hüvely közötti tévék forgalmának 60 százalékát plazmatévék adták, állítja a DisplaySearch. Az nagyméretű LCD-TV-k árai havonta 6-9 százalékkal is csökkenhetnek. Az LCD jelentette árverseny hatására a plazmakészülékek egyre feljebb kúsznak, és azonos áron igyekeznek nagyobb képátlót nyújtani. A Samsung, amely az LG.Philipsszel fej-fej mellett a legnagyobb LCD-panelgyártó, ma mutatta be legújabb, 70-hüvelykes, azaz 178 centis LCD-TV-jét, melynek termelése 2007 első felében indul be.

Samsung 70-hüvelykes LCD-TV
Forrás: Samsung

A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.