Szerző: Bodnár Ádám

2006. augusztus 14. 11:31

Sikeres a Microsoft előfizetéses biztonsági szolgáltatása

[News.com] Erőteljesen kezdett az eladási listákon a Microsoft előfizetéses biztonsági szolgáltatása, a nemrég bemutatkozott OneCare Live: az amerikai kiskereskedelmi szoftvereladásokat számon tartó NPD Group jelentése szerint a biztonsági szoftverek kategóriájában a OneCare Live júniusban egyből a második legnépszerűbb termék volt.

[News.com] Erőteljesen kezdett az eladási listákon a Microsoft előfizetéses biztonsági szolgáltatása, a nemrég bemutatkozott OneCare Live: az amerikai kiskereskedelmi szoftvereladásokat számon tartó NPD Group jelentése szerint a biztonsági szoftverek kategóriájában a OneCare Live júniusban egyből a második legnépszerűbb termék volt.

A OneCare Live sikerét az NPD szerint alacsony árának köszönheti. Bár a Microsoft egy éves előfizetéssel 49,95 dollárban állapította meg a termék listaárát, a legtöbb kereskedőnél ennél jóval kedvezőbb áron lehet hozzájutni, az Amazon.com online üzletben például már 19,99 dollárért megvehető. Kedvező árának köszönhetően a OneCare Live egyből 15 százalék feletti piaci részesedést szerzett a Microsoftnak.

A OneCare védelmet nyújt a vírusok, férgek, trójaik, kémprogramok, valamint az internetről érkező egyéb támadások ellen, valamint automatikusan elvégez bizonyos karbantartási feladatokat is, például töredezettségmentesíti a merevlemezt, biztonsági másolatot készít a felhasználó adatairól és szükség esetén vissza is állítja azokat. A cég elsősorban azoknak szánja a OneCare-t, akik alapfokon sem szakértői a számítástechnikának és gondot okoz számukra egy tűzfal vagy egy vírusirtó beüzemelése, éppen ezért különös gondot fordítottak a minél egyszerűbb használatra és beállításra, valamint az automatikus frissítésekre.

Az NPD adatai szerint a OneCare elsősorban a Symantectől szerzett vásárlókat, a piacvezető cég eladásai 10,1 százalékkal estek vissza. A Symantecnél azonban nem aggódnak, szerintük ugyanis az NPD csak a kiskereskedelmi eladásokat regisztrálja, amelybe nem tartozik bele számos más csatorna, például az internetszolgáltatóktól megrendelt szoftverek, valamint az új PC-kkel szállított termékek sem.

A Symantec továbbra is őrzi toronymagas előnyét az otthoni biztonsági szoftverek piacán, az NPD adatai szerint a vállalat az eladások 59,8 százalékát kaparintotta meg. Második helyen végzett a Microsoft, a bronzérem a Trend Micrónak jutott, amely 8,9 százalékos piaci részesedésével ért fel a dobogóra, megelőzve a 7,1 százalékos eredményt produkáló McAfee-t.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról