Szerző: Bodnár Ádám

2006. augusztus 4. 12:11

Szabadesésben a tenyérgépek piaca

A második negyedévben tovább csökkentek a PDA-eladások, az IDC piackutató vállalat adatai szerint világszerte csupán 1,4 millió készülék találta gazdára, ami egy év alatt 26,3 százalékos visszaesést jelent. Sorozatban ez volt a tizedik (!) negyedév, amikor a tenyérgépek forgalma esett. Az év első felében a gyártók 2,9 millió PDA-t adtak el, ez 2005 első felével összehasonlítva 21,4 százalékos csökkenést jelent.

[HWSW] A második negyedévben tovább csökkentek a PDA-eladások, az IDC piackutató vállalat adatai szerint világszerte csupán 1,4 millió készülék találta gazdára, ami egy év alatt 26,3 százalékos visszaesést jelent. Sorozatban ez volt a tizedik (!) negyedév, amikor a tenyérgépek forgalma esett. Az év első felében a gyártók 2,9 millió PDA-t adtak el, ez 2005 első felével összehasonlítva 21,4 százalékos csökkenést jelent.

Ramon Llamas, az IDC elemzője szerint a piac folyamatos csökkenésének oka az okostelefonok előretörése, amelyet a gyártók is éreznek és egyre inkább a mobiltelefonnal egybeépített modellekre koncentrálnak. Az elemzőcég prognózisa szerint a következő negyedévekben tovább tart a piac mélyrepülése, egészen addig, amíg a gyártók nem fedeznek fel új célközönséget és nem találnak új alkalmazási modelleket, amelyek túllépnek a személyes információk kezelésén. A Wi-Fi, a Bluetooth és a GPS megjelenése a készülékekben vonzó azok számára, akik már amúgy is PDA-használók voltak, de nem elég ahhoz, hogy új közönséget vonzzon.


Már a legalsó kategóriában sem ritka a beépítettt GPS

A gyártók erősorrendjében nem történtek jelentős változások, továbbra is a Palm a piacvezető 34,9 százalékkal, ez csupán 3 tized százalékpontos emelkedés tavalyhoz képest. A Palm egy éve még 638 ezer tenyérgépet adott el, most csak 475 ezret. Ennél kicsivel nagyobbat bukott a 19,1 százalékos piaci részesedésű HP, amely 2005 második negyedévében 380 ezer PDA-t szállított le, most azonban csak 260 ezret. Az elmúlt időben mind a Palm, mind a HP nagy hangsúlyt fektetett az okostelefonok fejlesztésére.

A PDA-gyártók rangsorában a bronzérmet a Dell szerezte meg 9,7 százalékos piacrészt elérve. Csupán 17 százalékos visszaesést produkált a GPS-es készülékeivel itthon is nagy sikert arató Mio, amivel némileg növelni tudta részesedését, hatalmasat zuhant viszont az Acer: a tajvani vállalat a tavalyi második negyedévben közel 200 ezer kézi számítógépet adott el, amivel 10 százalékot meghaladó piaci részesedést szerzett, most azonban mindössze 60 ezer készüléket szállított le, ez csupán 4,4 százalékos részesedésre és a rangsor ötödik helyére volt elég.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról