Szerző: Bodnár Ádám

2006. július 3. 15:44

CA: eszközök a könnyebb ITIL-bevezetéshez

A CA bejelentette új átfogó technológiai, szolgáltatási és oktatási portfolióját, amelynek segítségével az ügyfelei hatékonyabban alakíthatják ki és automatizálhatják az ITIL-lel kapcsolatos legjobb gyakorlataikat. A CA Service Management Accelerator egy tudásátadásból, módszertani elemekből és szoftverekből álló csomag, amelynek használatával az informatikai szervezet fejlettségi szintjétől függetlenül ki lehet alakítani az ITIL-alapú folyamatokat.

[HWSW] A CA bejelentette új átfogó technológiai, szolgáltatási és oktatási portfolióját, amelynek segítségével az ügyfelei hatékonyabban alakíthatják ki és automatizálhatják az ITIL-lel kapcsolatos legjobb gyakorlataikat. A CA Service Management Accelerator egy tudásátadásból, módszertani elemekből és szoftverekből álló "csomag", amelynek használatával az informatikai szervezet fejlettségi szintjétől függetlenül ki lehet alakítani az ITIL-alapú folyamatokat.

A vállalat szerint a "kézi" ITIL-bevezetések költséges és időrabló eljárások, amelyek akár le is ronthatják a kritikus felügyeleti folyamatok egységességét, a CA Service Management Accelerator segítségével azonban automatizálható az összes ITIL-folyamat mind a szolgáltatás-támogatás, mind a szolgáltatás-végrehajtás terén. A CA Service Management Accelerator dedikált konfigurációfelügyeleti adatbázis (CMDB), amely egységes nézetet biztosít a konfigurációs elemek minden adatához, és megfelelteti azokat a vonatkozó üzleti szolgáltatásoknak. Univerzális adapterek egítségével a CA CMDB lehetővé teszi a konfigurációs adatok gyűjtését, felügyeletét és karbantartását CA és más IT-felügyeleti alkalmazásokból, vagy akár házon belül fejlesztett alkalmazásokból és megoldásokból.

Azáltal, hogy egységes nézetet biztosít a vállalat összes üzleti folyamatának kapcsolatairól és összefüggéseiről, a CA CMDB leegyszerűsíti és automatizálja az informatikai változás- és konfigurációfelügyeletet: azonnal használható több mint 70 kapcsolattípus, 140 előre definiált CI-osztály (configuration item), valamint 200 jelentés és lekérdezés.

A CA Service Management Accelerator képes az ITIL-folyamatokról egyedi, háromdimenziós vizuális térképeket is készíteni, ezzel, valamint a megoldásban található, a felkészültségi szintek elemzésére szolgáló eszközökkel felmérhető, hogy egy szervezet gyakorlata milyen mértékben támogatja az ITIL keretrendszert. Ezután a CA Service Management Accelerator képes akár az egyedi igényekhez igazított szolgáltatásfejlesztési stratégiát is javasolni.

A CA Service Management Accelerator segítségével pontosan meghatározható egy szervezet jelenlegi fejlettsége, illetve azok a lépcsők, amelyeken keresztül el lehet jutni az optimális (ITIL) szintre, ezekhez különböző komponensek, üzleti folyamatok, erőforrások, tudás-adatbázisok és természetesen költségelemek vannak rendelve. Ezek ismeretében kiszámítható, hogy a szintek közötti továbblépés milyen költséggel és a bevezetés milyen haszonnal fog járni, azaz az egyes részelemek megtérülése, az üzleti folyamatokra gyakorolt hatása is mérhető.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról