Szerző: Bodnár Ádám

2006. június 23. 11:37

Ha péntek, akkor GVH-büntetés: 30 milliót fizet az Invitel

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forintos versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta az Invitelt, miután megállapította, hogy a szolgáltató ügynökei nem tájékoztatták megfelelően a fogyasztókat a közvetítőválasztás körülményeiről, például a díjfizetési kötelezettségről, ezzel megtévesztve őket.

[HWSW] A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forintos versenyfelügyeleti bírsággal sújtotta az Invitelt, miután megállapította, hogy a szolgáltató ügynökei nem tájékoztatták megfelelően a fogyasztókat a közvetítőválasztás körülményeiről, például a díjfizetési kötelezettségről, ezzel megtévesztve őket.

A GVH által lefolytatott versenyfelügyeleti eljárás tárgyát az Invitel 2005-ös akciója képezte, amikor ügynökök közreműködéssel kívánt ügyfeleket toborozni közvetítőválasztásos szolgáltatásához. A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amelyben a havidíj összegét 0 forintban jelölte meg, mivel az nem tért ki arra, hogy az ügyfélnek nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia, s ily módon a fogyasztónak eredeti szolgáltatója részére havi előfizetési díjat kell fizetnie.

Jogsértésnek minősült a közvetítőválasztás két formájának ellentmondásos, nem egyértelmű közlése, amely hiányában a fogyasztó elveszítheti azokat a kedvezményeket, amelyeket egyébként élvezne az eredeti szolgáltatójától, s erre is visszavezethetően az Invitel ígéretével szemben telefonálási költsége nem alacsonyabb, hanem magasabb lenne. Megállapították azt is, hogy az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról sem.

A GVH már sokadik alkalommal szab ki bírságot olyan távközlési cégre, amely egyes szolgáltatásait ingyenességgel, vagy 0 forintos percdíjjal reklámozza, azonban nem tájékoztatja pontosan a fogyasztókat a kapcsolódó díjfizetési kötelezettségekről, például hogy a "0 forintos percdíj" csak egy kiegészítő csomag részeként, további havidíjért vehető igénybe. Idén márciusban a TELE2-re 50 millió forintos, tavaly decemberben a T-Comra 150 millió forintos büntetést szabtak ki, mindkét esetben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas hirdetések miatt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról