Szerző: Bodnár Ádám

2006. június 9. 09:27

Informatikai problémák miatt túl sok csokit gyártott a Cadbury

A brit Cadbury az SAP-alapú globális vállalatirányítási rendszerének bevezetésével kapcsolatos problémák miatt túl sok csokoládét gyártott a tavalyi év végén, amelyeket aztán az idei év elején rendkívül kedvezményekkel kellett kiárisítania, mielőtt lejár a szavatosságuk. Az eredmény: 32 millió fontos veszteség, amelyből 12 millió font közvetlenül az informatikai rendszerre vezethető vissza.

[HWSW] A brit Cadbury az SAP-alapú globális vállalatirányítási rendszerének bevezetésével kapcsolatos problémák miatt túl sok csokoládét gyártott a tavalyi év végén, amelyeket aztán az idei év elején rendkívül kedvezményekkel kellett kiárisítania, mielőtt lejár a szavatosságuk. Az eredmény: 32 millió fontos veszteség, amelyből 12 millió font közvetlenül az informatikai rendszerre vezethető vissza.

Todd Stitzer, a Cadbury anyavállalatának, a Cadbury Schweppes-nek az elnök-vezérigazgatója elismerte, hogy voltak készletezési problémák az új informatikai rendszer bevezetése után, de hozzátette, hogy az idei év elején az európai édességpiac a szokásosnál is lassabban talált magára. Az édességek gyártói számára a karácsonyi szezon a legerősebb, ezután meredek visszaesés következik az eladásokban, ahogy a fogyasztók igyekeznek leadni az ünnepek alatt felszedett kilókat.

A Cadbury Schweppes informatikai rendszere egy ötéves átalakításon megy keresztül, amelynek keretében egy SAP-alapú globális megoldásban egyesítik a vállalatcsoport összes beszerzési, gyártási, értékesítési és marketing tevékenységét és az ellátásilánc-kezelést. Az új rendszertől jelentős megtakarítást vár a cég.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról