Szerző: Ady Krisztián

2006. június 7. 11:47

Népszerű a mobilon megvásárolható pályamatrica

Bejöttek az Állami Autópálya Kezelő zrt. és a mobilszolgáltatók várakozásai: nagyon népszerűnek tűnik a mobiltelefonon megvásárolható 4-napos, D1 kategóriájú pályamatrica. A Pannon és a T-Mobile előfizetői március óta SMS-ben is megvásárolhatják az autópályák használatához szükséges jogosultságot. Az egyértelmű siker eredményeként az SMS-ben kapható matricák köre a jövőben várhatóan tovább bővül.

[HWSW] Bejöttek az Állami Autópálya Kezelő zrt. és a mobilszolgáltatók várakozásai: nagyon népszerűnek tűnik a mobiltelefonon megvásárolható 4-napos, D1 kategóriájú pályamatrica. A Pannon és a T-Mobile előfizetői március óta SMS-ben is megvásárolhatják az autópályák használatához szükséges jogosultságot. Az egyértelmű siker eredményeként az SMS-ben kapható matricák köre a jövőben várhatóan tovább bővül.

A március 17-én indult szolgáltatásnak köszönhetően alig két és fél hónap alatt az ÁAK 100 ezer autópálya matricát, a megvásárolt matricák közel 6,5 százalékát értékesítette a mobiltelefonos rendszeren keresztül. Az elmúlt időszak tapasztalatai azt mutatják, hogy a vásárlási folyamat egyszerű, könnyen érthető, ugyanakkor a tranzakciók egy része a megerősítő SMS visszaküldésének hiányában, illetve az erre rendelkezésre álló 3 perces időtartam túllépése miatt meghiúsul. A megerősítésre fontos figyelni, mert annak hiányában a vásárlás érvénytelen, és az autós az autópályára hajtva nem rendelkezik majd érvényes matricával sem. Az úthasználati díj megfizetését az ÁAK rendszám alapján ellenőrzi.

Az ÁAK zrt. az első negyedévben a tavalyi év hasonló időszakához képest 17 százalékkal több matricát adott el, mely 15 százalékos bevételnövekedést eredményezett. Ennek hátterében alapvetően a gyorsforgalmi úthálózat bővülése és az évről évre tapasztalható folyamatos forgalomnövekedés áll. Az értékesítési darabszámot tekintve a tavalyi évhez hasonlóan idén is a 4 napos matrica vezet (csak D1 díjkategóriában kapható), melyből közel 1,5 millió fogyott az év első három hónapjában. Az éves matricáknál minden díjkategóriában stagnálás mutatkozik, az eladások volumene csak kismértékben növekedett.

a címlapról