Szerző: Ady Krisztián

2006. június 6. 16:47

A Sony is belép a tükörreflexes digitális fényképezőgépek piacára

[News.com] A Sony ma mutatta be első digitális tükörreflexes fényképezőgépét, mellyel belép az eddig Canon és Nikon által uralt felsőkategóriás szegmensbe. A Sony -- mely nemrég vásárolta fel a Konica Minolta tükörreflexes kamerákkal foglalkozó részlegét -- legalább 10 százalékos piaci részesedést kíván elérni a 2007 márciusában záródó üzleti év végére.

[News.com] A Sony ma mutatta be első digitális tükörreflexes fényképezőgépét, mellyel belép az eddig Canon és Nikon által uralt felsőkategóriás szegmensbe. A Sony -- mely nemrég vásárolta fel a Konica Minolta tükörreflexes kamerákkal foglalkozó részlegét -- legalább 10 százalékos piaci részesedést kíván elérni a 2007 márciusában záródó üzleti év végére.

A digitális tükörreflexes fényképezőgépeket elsősorban a professzionális felhasználók vásárolják, ezek a készülékek jóval drágábbak, de lényegesen jobb képminőséget is biztosítanak, mint a kompakt modellek. A Sony a Canon mögött a világ második legnagyobb digitális kameragyártója, de jelenleg csak a kompakt modellek között találhatunk a cég nevével fémjelzett fényképezőgépeket. A Sonynak nincsenek tapasztalatai a filmes tükörreflexes kamerákkal, illetve az azokhoz illő cserélhető objektívekkel sem -- általában ez a belépő erre a piacra.

A Sony első, 10 megapixeles érzékelővel szerelt, Alpha DSLR-A100 tükörreflexes készülékének váza várhatóan 100 ezer jenes, azaz körülbelül 890 dolláros áron kerül majd piacra Japánban, kitben -- azaz egy objektívvel együtt -- pedig körülbelül 1070 dollárt kérnek majd el a digitális fényképezőgépért. A Sony készülékének kemény harcra kell számítania, a rivális Canon, Nikon, Pentax és Olympus kínál ebben az árkategóriában tükörreflexes kamerákat.

Sony DSLR

A Sony 80 ezer digitális tükörreflexes fényképezőgépet készül szállítani havonta. Az áprilisi előrejelzések szerint a japán vállalat 15,5 millió kompakt digitális fényképezőgépet szállít az üzletekbe 2007 március végéig, mely jelentősen meghaladja az egy évvel korábbi 13,5 milliós volument.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról