:

Szerző: Ady Krisztián

2006. június 6. 16:47

A Sony is belép a tükörreflexes digitális fényképezőgépek piacára

[News.com] A Sony ma mutatta be első digitális tükörreflexes fényképezőgépét, mellyel belép az eddig Canon és Nikon által uralt felsőkategóriás szegmensbe. A Sony -- mely nemrég vásárolta fel a Konica Minolta tükörreflexes kamerákkal foglalkozó részlegét -- legalább 10 százalékos piaci részesedést kíván elérni a 2007 márciusában záródó üzleti év végére.

[News.com] A Sony ma mutatta be első digitális tükörreflexes fényképezőgépét, mellyel belép az eddig Canon és Nikon által uralt felsőkategóriás szegmensbe. A Sony -- mely nemrég vásárolta fel a Konica Minolta tükörreflexes kamerákkal foglalkozó részlegét -- legalább 10 százalékos piaci részesedést kíván elérni a 2007 márciusában záródó üzleti év végére.

A digitális tükörreflexes fényképezőgépeket elsősorban a professzionális felhasználók vásárolják, ezek a készülékek jóval drágábbak, de lényegesen jobb képminőséget is biztosítanak, mint a kompakt modellek. A Sony a Canon mögött a világ második legnagyobb digitális kameragyártója, de jelenleg csak a kompakt modellek között találhatunk a cég nevével fémjelzett fényképezőgépeket. A Sonynak nincsenek tapasztalatai a filmes tükörreflexes kamerákkal, illetve az azokhoz illő cserélhető objektívekkel sem -- általában ez a belépő erre a piacra.

A Sony első, 10 megapixeles érzékelővel szerelt, Alpha DSLR-A100 tükörreflexes készülékének váza várhatóan 100 ezer jenes, azaz körülbelül 890 dolláros áron kerül majd piacra Japánban, kitben -- azaz egy objektívvel együtt -- pedig körülbelül 1070 dollárt kérnek majd el a digitális fényképezőgépért. A Sony készülékének kemény harcra kell számítania, a rivális Canon, Nikon, Pentax és Olympus kínál ebben az árkategóriában tükörreflexes kamerákat.

Sony DSLR

A Sony 80 ezer digitális tükörreflexes fényképezőgépet készül szállítani havonta. Az áprilisi előrejelzések szerint a japán vállalat 15,5 millió kompakt digitális fényképezőgépet szállít az üzletekbe 2007 március végéig, mely jelentősen meghaladja az egy évvel korábbi 13,5 milliós volument.

Az ageism, vagyis az életkorral kapcsolatos előítélet és diszkrimináció az IT-ban hatványozottan jelen van, akár már 35-40 évesen is bele lehet futni.

a címlapról