Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 31. 11:30:58

Nokia: vigyázó szemetek Kínára vessétek!

Jorma Ollila
Jorma Ollila
[News.com/HWSW] A Nokia megemelte az idei mobiltelefon-eladásokra vonatkozó előrejelzését. Jorma Ollila elnök-vezérigazgató a cég részvényeseinek éves közgyűlésén elmondta, 2006-ban 15 százalékos növekedést vár. A piacvezető gyártó korábban arra számított, hogy a globális forgalom az idén 10 százalékkal bővül. A Nokia becslése szerint 2005-ben 795 millió mobiltelefon talált gazdára, a különféle elemzőcégek ennél magasabb, 810-820 milliós adatokat tettek közzé.

Elemzők egyetértenek abban, hogy a növekedés motorjait a fejlődő piacok képezik, ahol egyre több az új előfizető. Éppen ezekre a piacokra szánja a Nokia három vadonatúj mobiltelefonját, amelyeket a hét elején Kínában mutattak be. Az olcsó és egyszerű 2610, 2310 és 1113 modellektől több tízmilliós eladási darabszámot vár a finn cég. A világ legnépesebb országában jelenleg közel 400 millióan használnak mobiltelefont, de a Nokia vezére szerint 2010-re az előfizetői létszám további 250 millióval fog emelkedni. A Nokia tavaly közel 80 százalékkal több készüléket értékesített Kínában mint egy évvel korábban.

Ollila állítása szerint cége a versenytársakhoz képest legalább 20 százalékos költségelőnyben van, vagyis kedvező pozícióból indulhat neki az árérzékeny fejlődő piacokon való terjeszkedésnek. Az olcsó készülékek felé való eltolódás a Nokia pénzügyi mutatóin is látszik, a tavalyi negyedik negyedévben a cég rekordszámú készüléket adott el, bevétele is rekordot döntött, nyeresége mégis csökkent.

A Nokia mobiltelefonok átlagos eladási ára az elmúlt 2 év alatt 33 százalékkal esett vissza és elemzők szerint ez a tendencia a jövőben is folytatódni fog, ahogy a finn cég a felső és középkategóriás szegmensben némileg teret vesz az erősődö riválisokkal-- Samsung, Motorola, Sony Ericsson -- szemben, és az eladásokban egyre nagyobb szerepet kapnak az olcsó tömegmodellek.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 02:51

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.