Szerző: Bodnár Ádám

2006. március 20. 10:22

Az online bűnözés már nagyobb kárt okoz a cégeknek, mint a hagyományos bűncselekmények

[News.com] Az IBM által készített felmérés szerint az informatikai vezetők több mint fele (57%) már fenyegetőbbnek tartja az online bűncselekményeket a hagyományos bűnözésnél. A Nagy Kék összesen 600 ipari, pénzügyi, egészségügyi és kereskedelmi nagyvállalat körében végzett telefonos felmérést, amelyből kiderült, hogy a cégek az internetes bűnözés miatt nem csak bevételtől esnek el, hanem meglevő és potenciális ügyfelektől is, valamint a dolgozók csökkenő hatékonyságával is szembe kell nézzenek.

[News.com] Az IBM által készített felmérés szerint az informatikai vezetők több mint fele (57%) már fenyegetőbbnek tartja az online bűncselekményeket a "hagyományos" bűnözésnél. A Nagy Kék összesen 600 ipari, pénzügyi, egészségügyi és kereskedelmi nagyvállalat körében végzett telefonos felmérést, amelyből kiderült, hogy a cégek az internetes bűnözés miatt nem csak bevételtől esnek el, hanem meglevő és potenciális ügyfelektől is, valamint a dolgozók csökkenő hatékonyságával is szembe kell nézzenek.

Az imidzs-vesztés fontosabb?

A megkérdezett informatikai vezetők 84 százaléka azon véleményének adott hangot, hogy a magányos crackereket egyre inkább felváltják a szervezett informatikai bűnözői csoportok, háromnegyedük pedig úgy vélte, a fenyegetések egy részének forrása a vállalaton belül keresendő. Az adatok szerint leginkább a pénzügyi területen működő vállalatok tartanak az online bűnözőktől.

Az IBM nem csak amerikai, hanem 16 más ország nagyvállalatai körében is elvégezte a felmérést és hasonló eredményeket kapott. A megkérdezett informatikai vezetők 58 százaléka állította, hogy a kiberbűnözés nagyobb kárt okoz a vállalatának, mint a hagyományos bűncselekmények. Érdekes módon az Egyesült Államokon kívüli vállalatok leginkább attól tartanak, hogy az internetes bűncselekények kárt okoznak a cég megítélésének, imidzsének.

Az amerikai IT-vezetők felkészültebbek

A külföldi vezetők saját bevallásuk szerint kevésbé felkészültek az online támadásokra, mint az amerikaiak. Az Államokon kívüli vállalatok IT-vezetőinek csupán 53 százaléka vélte úgy, hogy megfelelő óvitézkedéseket hozott a szervezett online bűnözés ellen, az amerikai CIO-k magabiztosabbak voltak, 83 százalék állította hogy felkészült a támadások kivédésére.

A 600 amerikai informatikai vezető 73 százaléka a vírusirtó, 69 százaléka pedig a tűzfal frissítésével próbál védekezni a bűnözők ellen, kétmarmaduk telepített behatolás-érzékelő megoldást, 53 százalék pedig patch-menedzsment rendszert annak érdekében, hogy a célzott támadások melegágyát jelentő biztonsági rések a lehető leghamarabb be legyenek foltozva.

Mégis, kinek a felelőssége?

Figyelemre méltó, hogy a megkérdezett amerikai IT-vezetők 61 százaléka szerint a szervezett internetes bűnözés elleni harc elsősorban a kormányzat feladata kell hogy legyen. Egy nemrégiben, szintén az IBM által végzett felmérés ugyanakkor azt találta, hogy az amerikai fogyasztók több mint fele szerint saját maguk a leginkább felelősek az online biztonságukért és csak 11 százalék mondta, hogy a kormányzat feladata megvédeni a polgárokat az internetes veszélyektől.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról