Szerző: Ady Krisztián

2006. március 16. 15:22

A Cisco kezébe került a set-top-boxokat fejlesztő Scientific-Atlanta

A Cisco Systems bejelentette, hogy lezárult a set-top boxokat, videoelosztó hálózatokat fejlesztő, ezen a területen vezető Scientific-Atlanta felvásárlása. Az újabb felvásárlás révén a szolgáltatói hálózatok üzemeltetői és a digitális otthont építő felhasználók számára a Cisco átfogó hang-, kép- és adatátviteli rendszert biztosíthat a jövőben, akár vezeték nélküli átvitellel is.

[HWSW] A Cisco Systems bejelentette, hogy lezárult a set-top boxokat, videoelosztó hálózatokat fejlesztő, ezen a területen vezető Scientific-Atlanta felvásárlása. Az újabb felvásárlás révén a szolgáltatói hálózatok üzemeltetői és a "digitális otthont" építő felhasználók számára a Cisco átfogó hang-, kép- és adatátviteli rendszert biztosíthat a jövőben, akár vezeték nélküli átvitellel is.

A két vállalat 2005. november 18-án döntött véglegesen a felvásárlás körülményeiről, feltételeiről. A Scientific-Atlanta technológiáit a Cisco következő generációs IP-hálózati architektúrájával ötvözheti, mellyel a szolgáltatók nyílt, többszolgáltatásos platformhoz juthatnak. Erre a hálózatra támaszkodva a digitális tévéműsorok és videofilmek akár IP-hálózaton is továbbíthatók, illetve a szolgáltatók új, integrált szolgáltatásokat is kifejleszthetnek az otthoni felhasználók számára.

A Cisco 43 dollárt fizetett készpénzben részvényenként és átvállalta a fennálló részvényopciókat. A teljes vételár így megközelítette a 7 milliárd dollárt, illetve a Scientific-Atlanta meglévő készpénzállományát leszámítva körülbelül 5,1 milliárd dollárt tett ki. Az ügylet lezárását követően a Scientific-Atlanta csapata Jim McDonald vezérigazgató vezetésével a Cisco útválasztókkal és szolgáltatói technológiákkal foglalkozó csoportjához került, amelyet Mike Volpi alelnök irányít.

A hálózati eszközök piacát vezető Cisco Systems a közelmúltban nem csak a Linksyst, hanem az elsősorban hálózati csatlakozásra is képes DVD-lejátszóiról ismert dán KiSS Technology-t is felvásárolta. Az akvizíciókból tisztán látható, hogy a Cisco hamarosan meg kíván jelenni termékeivel az otthoni szórakoztató elektronikai termékek szegmensében is, közvetlenül versenyezve olyan nagyágyúkkal mint a Sony vagy a Samsung. A Cisco kisvállalati és otthoni márkája, a Linksys azonban csak olyan berendezéseket kínálna, amelyek képesek az internetre csatlakozni, erről Charles Giancarlo, a Cisco fejlesztési igazgatója és a Linksys részleg vezetője számolt be egy januári interjúban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról