Szerző: Bizó Dániel

2006. január 9. 15:30

A Samsung után tarolni akar az LG Electronics is

[The Wall Street Journal/Chosun Ilbo] Az LG Electronics közölte, hogy a következő öt évben forgalmának és nyereségének megduplázására készül. A vállalat ezen ambícióját nagyjából két hónappal azután jelentette be, hogy a szintén dél-koreai Samsung Electronics nyilvánosságra hozta hasonlóan nagyszabású terveit, amelyek szintén a bevétel megduplázásáról szólnak az évtized végére.

[The Wall Street Journal/Chosun Ilbo] Az LG Electronics közölte, hogy a következő öt évben forgalmának és nyereségének megduplázására készül. A vállalat ezen ambícióját nagyjából két hónappal azután jelentette be, hogy a szintén dél-koreai Samsung Electronics nyilvánosságra hozta hasonlóan nagyszabású terveit, amelyek szintén a bevétel megduplázásáról szólnak az évtized végére.

Stratégia

Az LG egyelőre még nem hozta nyilvánosságra tavalyi teljesítményét, de a Wall Street Journal szerint konszolidált bevétele (külföldi leányokkal együtt) 36 milliárd dollár körül alakulhatott, amelyből 24 milliárdot a dél-koreai anyacég teljesített belföldi és exportértékesítéssel. Ebből következik, hogy 2010-ben 70 milliárd dollár körüli forgalmat tervez realizálni a vállalat, kiszűrve a valutaárfolyamok ingadozását. A Samsung Electronics 2005-os forgalma 58 milliárd dollár körül várható, a célkitűzés pedig 115 ezer milliárd wonra, azaz 115 milliárd dollárra várható.

A növekedést, amelynek átlagosan valamivel kevesebb mint 15 százalékot kellene kitennie évente, a termékpaletta szűkítése révén a fókuszáltság javításától várják az LG-nél. A vállalat vezetése csak olyan termékeket és piaci jelenlétet fog megtartani, amelyek nagy növekedési és profitlehetőségekkel kecsegtetnek, vagy ahol a piaci részesedés jelentős.

A vállalat erős szereplő a mobiltelefonok, valamint az LCD- és plazmakijelzők terén, terveinek megvalósításához pedig tavaly 3,5 milliárdot fordított tőkeberuházásra, amelynek részeként új plazmakijelző-gyárat épített, idén pedig közel másfélmilliárdot fordít kutatás-fejlesztéssel kapcsolatos kiadásokra. A vállalat elnök-vezérigazgatója közölte, az idei évben 27 százalékkal több, azaz 70 millió mobilkészüléket terveznek értékesíteni.


Forrás: engadget.com

Gagyiból menő

Az LG -- korábban GoldStar -- , a Samsung nyomdokait követve, egy valaha harmadrangú távol-keleti beszállítóból és alsó kategóriás, gyenge minőségű termékek gyártójából a csúcstechnológia, elismertség és márkaismertség élvonalába verekedte fel magát az utóbbi években, főként a japán elektronikai gyártók kárára.

Jól jellemzi ezt a változást, hogy a múlt hét második felében, Las Vegasban lezajlott Consumer Electronics Show alkalmával Bill Gates az LG egyik hordozható médiacenterére, Paul Otellini, az Intel elnök-vezére pedig a vállalat 130 centiméter átlójú plazmatévéjére tért ki külön előadásában, amely képes az Intel Viiv számítógépektől kábelen vagy akár rádióhullámokon is jelet fogadni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról