Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 14. 10:24

Közös zeneboltot nyit az MTV és a Microsoft

Közös internetes zeneboltot nyit a jövőre az MTV zenecsatorna és a Microsoft. Az ígéretek szerint az Urge névre keresztelt szolgáltatás 2006-ban indul az Egyesült Államokban és már a kezdetektől fogva több mint 2 millió dalt kínál a felhasználóknak. Az Urge-ről a januári Consumer Electronics Shown hoznak nyilvánosságra további részleteket.

[HWSW] Közös internetes zeneboltot nyit a jövőre az MTV zenecsatorna és a Microsoft. Az ígéretek szerint az Urge névre keresztelt szolgáltatás 2006-ban indul az Egyesült Államokban és már a kezdetektől fogva több mint 2 millió dalt kínál a felhasználóknak. Az Urge-ről a januári Consumer Electronics Shown hoznak nyilvánosságra további részleteket.

A felek közölték, hogy az Urge egyfelől lehetőséget ad majd dalok vagy teljes albumok megvásárlására, de előfizetési konstrukcióban is hozzá lehet majd jutni a zenékhez. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók egy havi előfizetési díj leszurkolása fejében tetszőleges mennyiségű anyagot tölthetnek le és hallgathatnak meg. Az MTV szerint azonban az Urge több lesz mint egyszerű zenebolt, ugyanis egyfajta "zenei játszótérként" felületet biztosít majd a felhasználóknak az interakcióra.

Az MTV még 2003-ban, nem sokkal az Apple iTunes Music Store indulása után jelentette be hogy meg kíván jelenni a digitális zenepiacon. Az azóta eltelt időben az Apple valósággal lesöpörte az összes vetélytársát és 70 százalék feletti részesedéssel piacvezető pozíciót harcolt ki magának az olyan riválisokkal szemben, mint a RealNetworks, a Napster vagy a Sony. Az iTunes zeneboltban október óta videoklipek is elérhetők, amelyek a videók lejátszására is alkalmas legújabb iPodokon tekinthetők meg.

Az MTV révén egy rendkívül erős zenei márkanév jelenik meg a digitális piacon, a vállalat ráadásul rengeteg saját készítésű anyaggal is rendelkezik amelyek vonzók lehetnek a zenekedvelő internetezők számára. Az Urge-öt nem csak az MTV és VH1 adókon fogják hirdetni, hanem része lesz a következő generációs Windows Media Player kliensnek is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról