Szerző: Ady Krisztián

2005. december 12. 15:27:53

Negyedik alkalommal hirdetik meg az Imagine Cup versenyt

A Microsoft 2006-ban negyedik alkalommal hirdeti meg Imagine Cup elnevezésű nemzetközi versenyét, melynek célja, hogy segítsen a diákoknak ötleteik kifejlesztésében, alkalmat teremtsen tudásuk megmérettetésére. A 2006-os Imagine Cup versenyre összesen hat -- egy offline és öt online -- kategóriában nevezhetnek a hallgatók, a legjobbak pedig eljuthatnak Indiába, az Imagine Cup 2006 döntőjére.

[HWSW] A Microsoft 2006-ban negyedik alkalommal hirdeti meg Imagine Cup elnevezésű nemzetközi versenyét, melynek célja, hogy segítsen a diákoknak ötleteik kifejlesztésében, alkalmat teremtsen tudásuk megmérettetésére. A 2006-os Imagine Cup versenyre összesen hat -- egy offline és öt online -- kategóriában nevezhetnek a hallgatók, a legjobbak pedig eljuthatnak Indiába, az Imagine Cup 2006 döntőjére.

Öt kategória

A 2003-ban indult Imagine Cup a 2005-ös évre a világ egyik legnagyobb, diákoknak szóló technológiai versenyévé nőtte ki magát. A megmérettetésen összesen 92 ország, közel 17 000 diákja vett részt. A 2005-ös Imagine Cup sikereket hozott a magyar versenyzők számára, ugyanis Csóka Endre, az ELTE másodéves hallgatója, Európából egyedüliként, a második legmagasabb pontszámmal bejutott az algoritmus verseny Japánban rendezett döntőjére.

Az idei Imagine Cup-ra a következő kategóriákban nevezhetnek az érdeklődők: szoftverfejlesztés, algoritmus, rövidfilm, információs technológia, Project Hoshimi, illetve grafikai tervezés.

A szoftverfejlesztés a legfontosabb és legérdekesebb kategória az Imagine Cup versenyen. A résztvevőknek minden évben egy .NET-es alkalmazást kell elkészíteniük és bemutatniuk. Vannak kötelező elemek -- mint például egy XML webszolgáltatás készítése -- és opcionális elemek, mint például a mobil eszközök.

Indulócsomagot is kapnak

A pályamunkáknak tartalmazniuk kell az alkalmazás futtatható fájljait, egy architekturális ábrát, egy maximum ötoldalas leírást, illetve egy egyoldalas vezetői összefoglalást. A versenyen használt technológiák elsajátításában a versenyzők segítséget is kapnak, minden regisztrált résztvevő kap egy indulócsomagot, ami egy Imagine Cup 2006 felkészítő CD-t, egy pólót és további kisegítő információkat tartalmaz.

A versenyzők munkáját segítik az Imagine Cup 2006 fórumok is, ahol folyamatosan választ kaphatnak technikai és szervezési jellegű kérdéseikre. A versenyzők először saját intézményeikben mérik össze tudásukat iskolatársaikkal, majd az országos döntőn vehetnek részt. A legjobb magyar csapat tagjai egy-egy XBOX 360 konzolt nyernek, és elutazhatnak a kelet-közép-európai döntő helyszínére, Szlovéniába, innen a legjobb három csapat jut az Indiai döntőbe.

a címlapról