Szerző: Bodnár Ádám

2005. október 21. 09:05

Hétszeresére nőtt a Google profitja

[WSJ/HWSW] Kétszeres bevétel mellett hétszeres nyereséget ért el a harmadik negyedévben a Google. A vállalat túlteljesítette az elemzői várakozásokat, ennek köszönhetően részvényeinek árfolyama 11 százalékkal ugrott meg és 335 dollár fölé emelkedett.

[WSJ/HWSW] Kétszeres bevétel mellett hétszeres nyereséget ért el a harmadik negyedévben a Google. A vállalat túlteljesítette az elemzői várakozásokat, ennek köszönhetően részvényeinek árfolyama 11 százalékkal ugrott meg és 335 dollár fölé emelkedett.

A Google a tavaly őszi tőzsdei bevezetése óta rendre a várakozásoknál jobb negyedéves eredményekről számolt be. A mostani időszakban a cég 1,6 milliárd dollár forgalom mellett 381 millió dollár nettó profitot könyvelhetett el, míg egy évvel korábban 805 milliós bevételről és 52 millió dollár nettó eredményről számolt be. Az egyszeri tételek nélkül számított nyereség részvényenként 1,51 dollár volt, ami messze felülmúlta a pénzügyi elemzők 1,36 dolláros előrejelzését.

A Google vezetői elmondták, a növekedés annak köszönhető hogy a hirdetők egyre inkább előnyben részesítik az internetes megjelenést a tradicionális médiával szemben. Ennek ellenére a vállalat azzal kacérkodik, hogy kiterjessze tevékenységét a hagyományos médiára is. Az Egyesült Államok néhány technológiai magazinjában nemrég olyan hirdetési oldalak bukkantak fel, amelyeken különféle vállalatok hirdetései kaptak helyet, és a lap alján az online világból már jól ismert kézjegy bukkant fel: Ads by Google. A mostani negyedéves beszámoló alkalmával a Google közölte, hogy tévés hirdetések is szerepelnek a tervei között.

A Google bevételének szinte teljes egészét a hirdetések adják. A vállalat nem csak saját oldalain helyez el hirdetéseket, hanem partnereinek oldalán is. A saját oldalakon (Google kereső, Google News, Gmail, stb.) látható hirdetések a bevételek 56 százalékát tették ki és 20 százalékkal növekedtek a második negyedévhez képest, miközben a partner oldalakon található hirdetések esetében a növekedés csak 7 százalék volt. Ironikus, de a Google még soha egy centet sem költött saját maga reklámozására.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról