:

Szerző: Bodnár Ádám

2005. július 4. 10:04

A számítógépes játékok fejlesztik a vizuális érzékelést

[News.com] Egy tanulmány szerint azok, akik videojátékokkal játszanak, gyorsabban fogják fel az őket körülvevő világ információit és gyorsabban találnak rá keresett dolgokra. Egy egyetemisták körében végzett kísérlet azt mutatta, hogy a számítógépes játékokkal rendszeresen játszó diákok gyorsabban találták meg a képernyőn a célpontokat mint azok, akik nem, vagy csak ritkán játszanak. Az Acta Psychologica folyóiratban publikált tanulmány megállapítja, hogy a videojátékok fejlesztik a vizuális érzékelést.

[News.com] Egy tanulmány szerint azok, akik videojátékokkal játszanak, gyorsabban fogják fel az őket körülvevő világ információit és gyorsabban találnak rá keresett dolgokra. Egy egyetemisták körében végzett kísérlet azt mutatta, hogy a számítógépes játékokkal rendszeresen játszó diákok gyorsabban találták meg a képernyőn a "célpontokat" mint azok, akik nem, vagy csak ritkán játszanak. Az Acta Psychologica folyóiratban publikált tanulmány megállapítja, hogy a videojátékok fejlesztik a vizuális érzékelést.

Alan Castel, a tanulmányt jegyző tudóscsapat vezetője az eredmények kapcsán elmondta, hogy a számítógépes játékosoknak nincs speciális keresési stratégiája, egyszerűen csak sokkal gyorsabbak a "pásztázásban" mint azok, akik nem játszanak. Mindkét csoport hasonlóan viselkedett például, amikor bizonyos tárgyak -- lakáskulcs -- keresését kellett elvégezni. Mindenki ugyanazt a keresési módszert használta, megnézték az első helyet, aztán a másodikat, és így tovább, végül ismét gondosan átnézték az elsőt. A számítógépes játékosok azonban gyorsabban hajtották végre a feladatot.

Castel elmondása szerint a különbség nem jelentős, a számítógépes játékokat játszók csupán néhány 100 milliszekundumos előnyben vannak a többiekhez képest. Ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ekkora különbség már elég lehet ahhoz, hogy egy kritikus forgalmi helyzetben a játékosok elkerüljék a balesetet. Castel azonban nem javasolja, hogy valaki csak a vezetési képességeinek fejlesztése érdekében kezdjen bele a játékba, mert az túlságosan időrabló. Az általa megvizsgált "játékosok" átlagosan heti 6 napon legalább napi 2 órát töltenek a képernyő előtt.

Castel elmondta, a kutatás legfontosabb célja annak felderítése, vajon a videojátékok használhatók-e olyan feladatokra, mint az agy rahabilitációja például egy stroke vagy emlékezetkieséssel járó balesetek után.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

5

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.