Szerző: Bodnár Ádám

2005. június 28. 12:15

Nevet vált a Computer Associates

Sanjay Kumar
Sanjay Kumar
[HWSW] Új nevet vesz fel és komoly reklámhadjáratot indít a Computer Associates, amely el akarja feledtetni a tavaly kirobbant könyvelési botrányokat, a cég vezetőinek lemondását, illetve vissza kívánja szerezni ügyfelei bizalmát. A Computer Associates várhatóan egyszerűen csak CA-re változtatja a nevét és új emblémát is keres. "Változtatni akarunk a CA megítélésén" -- mondta Don Friedman marketingért felelős igazgató. A reklámkapmányra 7 millió dollárt költ a cég.

Botrány

A Computer Associatesnél két évig folyamatosan vizsgálódott az Értékpapírpiaci- és Tőzsdefelügyelet, amely végül tavaly megállapította, hogy a vállalat 2000-ben számos esetben megsértette a számviteli jogszabályokat. Az akkori pénzügyi igazgatót a bíróság bűnösnek találta. A botrány végül a teljes felsővezetést elérte, Sanjay Kumar igazgatótanácsi elnök és elnök-vezérigazgató előbb csak lemondott vezető tisztségeiről, később azonban távoznia kellett a cégtől.

Mivel a CA egyes vezetőinek jutalma a cég részvényárfolyamától függ, Kumar 2000-ben busás jövedelemhez jutott, mivel a könyvviteli csalásoknak köszönhetően a cég meg tudott felelni az elemzők nyereség-előrejelzéseinek, ami a részvényárfolyam növekedéséhez vezetett. A vizsgálatok során ugyan Kumar felelősségét nem lehetett kideríteni, azonban neve szorosan összeforrt a könyvelési botránnyal, ezért el kellett hagynia a CA-t.

Sanjay Kumar 1987-ben került a Computer Associateshez, amikor addig munkaadóját felvásárolták. A fiatal szoftvermérnökre azonnal felfigyelt a cég alapítója, Chareles Wang, 1994-re Kumar már elnökké és ügyvezető igazgatóvá küzdötte fel magát, 2000-ben vette át az elnök-vezérigazgatói posztot, 2002-ben pedig az igazgatótanács elnöke lett.

Új vezetés, új név

Az igazgatótanács új elnöke Lewis Ranieri, az új elnök-vezérigazgató pedig John Swainson, aki korábban az IBM-nél a szoftverértékesítésért felelős vezető volt. Swainsont rámenős, agresszív vezetőnek tartják, aki tudja mit akar, és el is éri azt. Egyesek szerint az IBM szoftverrészlegének élén már olyan régóta figyelhetett versenytársként a Computer Associatesre, hogy már álmából felkeltve is tudta, mik a cég gyengeségei.

A vállalatok körében bevett szokás, hogy a hírnevüket jelentősen megtépázó botrányok után a menedzsment mellett nevet is váltanak. A Computer Associates a hírek szerint egy teljesen új név felvételét is fontolgatta, azonban ezt az ötletet végül elvetették, mivel az ügyfelek egy részét, főleg az európaiakat nem aggasztja a könyvelési botrány.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról