Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Európában a Creative memóriás MP3-játszói a legnépszerűbbek

Bodnár Ádám, 2005. június 22. 11:36
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Creative a GfK piackutató legutóbbi jelentése szerint első helyre került a memóriás MP3-lejátszók európai piacán. A GfK jelentése azt is tartalmazta, hogy a flashmemóriás lejátszók piaca a februári-márciusi időszakban több, mint 350 százalékkal nagyobb volt, mint 2004 azonos időszakában. A Gfk szerint az utóbbi 12 hónapban az MP3-lejátszók európai forgalma meghaladta az egymilliárd eurót, ebből a február-márciusi időszakra 232 millió euró jutott.

[HWSW] A Creative a GfK piackutató legutóbbi jelentése szerint első helyre került a memóriás MP3-lejátszók európai piacán. A GfK jelentése azt is tartalmazta, hogy a flashmemóriás lejátszók piaca a februári-márciusi időszakban több, mint 350 százalékkal nagyobb volt, mint 2004 azonos időszakában. A Gfk szerint az utóbbi 12 hónapban az MP3-lejátszók európai forgalma meghaladta az egymilliárd eurót, ebből a február-márciusi időszakra 232 millió euró jutott.

Világszerte népszerű

Az MP3-játszók eladásainak növekedése legalább 2009-ig tart, akkor már világszerte évi 104 millió készüléket adnak el, szemben a tavalyi 27,8 millióval -- derül ki az In-Stat piackutató cég által közzétett előrejelzésből. A piaci fellendülés motorjai a csökkenő árak mellett a növekedő kapacitás, valamint az internetes zeneboltok népszerűsége lesznek. Tavaly a hordozható MP3-játszók globális forgalma 4,5 milliárd dollárt tett ki, ez éves szinten 200 százalékos növekedést jelent.

Az In-Stat felmérése szerint a világpiacot az Apple vezeti, az összes eladott merevlemezes és memóriás MP3-játszó 30,2 százaléka származik a cégtől. A piackutató cég az Apple mellett a Creative-ot, az iRivert és a Riót említi jelentős piaci szereplőként. A Creative nem titkolja azt a célját, hogy átvegye a piacvezető pozíciót az Apple-től, a vállalat ennek érdekében idén majd' százmillió dollárt költ marketingre.

A Creative az idén 40 százalékra kívánja növelni részesedését a hordozható MP3-lejátszók piacán, a vezetők vélekedése szerint ehhez havonta egymillió termék eladása szükséges.

Egyre népszerűbbek lesznek a memóriás lejátszók

A nagy kapacitásuknak köszönhetően eddig a merevlemezes készülékek voltak a kelendőbbek, azonban hamarosan a memóriás lejátszók veszik át a vezető szerepet, mivel nem mindenkinek van szüksége több gigabájt tárterületre, sokaknak pedig egyszerűen az olcsó, flash memóriás készülékekre van pénze. A Jupiter Research elemzőcég úgy véli, 2007-ben már a memóriás lejátszók forgalma lesz a nagyobb.

Persze a memóriás lejátszók népszerűségéhez nagyban hozzájárul az is, hogy az áruk gyorsan csökken, miközben a kapacitásuk növekszik. A Jupter Research becslése szerint az MP3-lejátszók felhasználóinak 90 százaléka kevesebb mint ezer dalt hordoz magával, 60 százalékuk pedig kevesebb mint 200-at. Ezek tárolására már egy flash memóriás lejátszó is bőven elegendő.

A Jupiter Research úgy látja, a hordozható MP3-játszók legnagyobb piaci ellenfelei azok a mobiltelefonok lesznek, amelyek nagy memóriát és zenelejátszó szoftvert tartalmaznak. A Jupiter előrejelzése szerint 2010-ben már ugyanannyi zenelejátszós mobiltelefon lesz forgalomban, mint hordozható MP3-játszó. Ugyanakkor az akkumulátoros üzemidő, a viszonylag kisebb kapacitás, no meg a másolásvédelmi problémák miatt a telefonok csak kevés piacot vesznek el az MP3-lejátszóktól.