Szerző: Bodnár Ádám

2005. június 20. 11:16

Elektronikus fizetési megoldáson töri a fejét a Google

A Google terveit ismerők szerint a népszerű keresőt -- és számos további szolgáltatást -- üzemeltető vállalat még az idén elindítja elektronikus fizetési rendszerét. A cél az, hogy a Google függetlenítse magát a hirdetési bevételektől, amelyek jelenleg forgalmának mintegy 99 százalékát adják.

[HWSW] A Google terveit ismerők szerint a népszerű keresőt -- és számos további szolgáltatást -- üzemeltető vállalat még az idén elindítja elektronikus fizetési rendszerét. A cél az, hogy a Google függetlenítse magát a hirdetési bevételektől, amelyek jelenleg forgalmának mintegy 99 százalékát adják.

A vállalat tervei egyelőre nem nyilvánosak, azonban a céghez közeli források szerint a szolgáltatás sokban hasonlítani fog a PayPalra, gyakorlatilag annak közvetlen versenytársa lesz. A tengerentúlon nagy népszerűségnek örvendő, de hazánkban is ismert PayPal lényege, hogy a az internetes fizetésekhez a felhasználóknak nem kell a sokszor ismeretlen eladóknak megadniuk bankszámlájuk vagy hitelkártájuk számát, csak a PayPallal állnak kapcsolatban. A szolgáltatásért a PayPal csekély kezelési költséget számít fel. A PayPal segítségével gyakorlatilag úgy lehet az interneten fizetni, hogy a valódi banki adatok nem kerülnek a vevőhöz.

Az eBay tulajdonában levő PayPal az idei első negyedévben 6,2 milliárd dollárnyi tranzakciót bonyolított és ezért 233,1 millió dollár jutalékot kapott, ez az eBay bevételének közel negyede. A PayPal igen kedvelt az eBay aukciós portál felhasználóinak körében, de internetes áruházban is lehet vele fizetni. Elemzők szerint a Google hasonló szolgáltatása sok fejtörést okozhat a PayPalnak, vannak, akik szerint a Google hamarosan meg fog jelenni az internetes aukciós piacon is.

A népszerű keresőn az internetes kereskedők gyakran vásárolnak a találatok mellett megjelenő hirdetéseket. Amennyiben a Google valóban elindítja elektronikus fizetési szolgáltatását, a felhasználók csupán pár kattintással eljuthatnának a kereséstől a vásárlásig és ez a folyamat várhatóan egyre több kereskedőt vonzana a rendszerbe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról