Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Jól szerepel a hazai piacon a Nokia

Bodnár Ádám, 2005. május 23. 15:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Imfred de Jong
Imfred de Jong
[HWSW] A Nokia pénteken tartotta legújabb multimédiás mobiltelefonjainak hazai bemutatóját: a magyar közönség is megismerhette az N70 harmadik generációs okostelefont, a 2 megapixeles Carl Zeiss optikával felszerelt, kifejezetten fotózásra tervezett N90, valamint a 4 gigabájtos merevlemezt tartalmazó N91 zenelejátszós készülékeket.

A Nokia új mobiltelefonjainak bemutatóján olyan sztárokat vonultatott fel, mint a megasztáros Oláh Ibolya és Tilla. Számunkra azonban a legnagyobb "sztár" Imfred de Jong, a Nokia magyar leányvállalatának ügyvezető igazgatója volt, akivel a sajtóbejelentést követő fogadáson volt alkalmunk pár szót váltani a Nokia világpiaci mélyrepüléséről és szárnyalásáról, no meg az évi 2,5 millió mobiltelefont elfogyasztó hazai piacról.

HWSW: Tavaly tavasszal a Nokia piaci részesedése a világpiacon csökkenésnek indult, az év végére azonban újra növekedni kezdett. Magyarországon is érezhető volt ez a jelenség?

Imfred de Jong: Egyáltalán nem. Az itthoni piacon a részesedésünk végig egyenletes volt, az idei első negyedévben pedig még növekedett is. Mára egyébként az anyavállalat is magára talált, erre bizonyítékul szolgálnak a kiváló első negyedéves eredményeink, mint a forgalmi-, mind pedig a nyereségadatok magukért beszélnek. Tavaly az első negyedévben valóban visszaesett a világpiaci részesedésünk, azonban azt hiszem, az év második felében és az idei év elején meg tudtuk mutatni, milyen erősek is vagyunk, továbbra is számolni kell velünk. A piacvezető pozíciót sokkal egyszerűbb megszerezni, mint megtartani. Ma minden gyártó a Nokia piaci részesedésére pályázik.

HWSW: Magyarországon hány százalékos a Nokia piaci részesedése?

Imfred de Jong: Erre konkrét adatot nem szeretnék mondani, azonban általánosságban igaz, hogy itt erősebb mutatókkal rendelkezünk, mint a világpiacon, ahol jelenleg 30-31 százalékos részesedéssel bírunk. Magyarországon rendkívül erős a Nokia márkaneve és elfogadottsága, ezt évente kétszer végzett kutatásunk is alátámasztja. Persze ezért sokat is teszünk, de megéri.

A telefongyártók közül például egyedülálló módon mintaboltokkal is rendelkezünk, ahol szerviztevékenységet is végzünk. Ha valakinek problémája van a Nokia telefonjával, csak behozza valamelyik mintaboltunkba és ott helyben megjavítjuk. Ha ez mégsem lehetséges, cserekészülék biztosítása mellett két napos határidőre vállaljuk a javítást. Helpdesk szolgáltatást is üzemeltetünk, ha valaki nem tudja beállítani a készülékét vagy problémája van vele, bátran hívhat minket. Sőt, ha például egy vevőnk nem tudja összekapcsolni a telefonját a notebookjával, akkor egyeztethet időpontot valamelyik mintaboltunkkal és ott egy műszaki munkatársunk segítséget nyújt neki ebben.

HWSW: Az ön érzése szerint a magyar mobilpiac mennyiben tér el más országokétól?

Imfred de Jong: A legnagyobb különbség a hazai és a külföldi piacok között, hogy itt mindhárom mobilszolgáltató saját disztribúciós csatornákkal és értékesítési helyekkel rendelkezik. Míg a környező országokban az a jellemző, hogy a vevő bemegy egy boltba és ott számos telefongyártó és szolgáltató kínálatából választhat, itthon a T-Mobile, a Vodafone vagy a Pannon GSM külön-külön üzletekkel rendelkezik.

Ez egyben azt is jelenti, hogy szinte teljesen rajtuk múlik, mely készülékeket forgalmazzák, mennyi ideig és milyen áron lehet megvenni egy modellt. Mi mindhárom céggel szorosan együttműködünk és jó viszonyt ápolunk. Szerencsére a Nokia márkaneve annyira jó, hogy a vevők elvárják a szolgáltatóktól hogy felvegyék kínáltukba a készülékeinket.