Szerző: castor

2005. március 2. 17:04

Jelentős japán támogatók sorakoznak a következő generációs Xbox mögé

Közel egy hete hozta nyilvánosságra a Microsoft, hogy Hironobu Szakagucsi, a legendás Final Fantasy játékok megalkotója, és a Mist Walker fejlesztőcsapat igazgatója egy olyan játékprogramon dolgozik, amely kizárólag a következő generációs Xbox konzolra fog megjelenni, most pedig újabb meglepetéssel szolgált a redmondi óriáscég a világsajtó számára: immáron Josiki Okamoto és Tecuja Mizugucsi is a Microsoft Game Studios csapatát erősíti. A két úriember nevéhez nem kisebb címek fűződnek, mint a Street Fighter, a Resident Evil, a Sega Rally, a Space Channel 5, és a Rez.

[HWSW] Közel egy hete hozta nyilvánosságra a Microsoft, hogy Hironobu Szakagucsi, a legendás Final Fantasy játékok megalkotója, és a Mist Walker fejlesztőcsapat igazgatója egy olyan játékprogramon dolgozik, amely kizárólag a következő generációs Xbox konzolra fog megjelenni, most pedig újabb meglepetéssel szolgált a redmondi óriáscég a világsajtó számára: immáron Josiki Okamoto és Tecuja Mizugucsi is a Microsoft Game Studios csapatát erősíti. A két úriember nevéhez nem kisebb címek fűződnek, mint a Street Fighter, a Resident Evil, a Sega Rally, a Space Channel 5, és a Rez.

Japán stílusú játékokat Xboxra

Ezzel a lépéssel a Microsoft maga mögé gyűjtötte Japán legismertebb fejlesztő- és kiadócégeinek vezető beosztású embereit. Hironobu Szakagucsi a Square-Enix igazgatóhelyettese volt, Josiki Okamoto a Capcom egyik alapítótagja, Tecuja Mizugucsi pedig több mint 10 évig dolgozott a Segánál. A Microsoft azonban nem csak őket csábította magához, hanem a fejlesztőcégeiket (Mist Walker, Game Republic, Q Entertainment) is, akik mostantól olyan, japán stílusú szerepjátékon dolgoznak, amely kizárólag a következő generációs Xbox konzolra fog megjelenni.

Mizuguchi elmondta, hogy az új Xbox hardverének ereje és fejlett technológiai megoldásai nagy lehetőségeket rejtenek a fejlesztők számára. A szoftverek tervezői sokkal részletesebben dolgozhatnak ki olyan elemeket, mint például a mesterséges intelligencia, a helyszínek, vagy a karakterek, amelyek így a mostaninál is mélyebb érzelmeket válthatnak ki a játékosokból.

Nagyobb figyelem a japán igényekre

Peter Moore, a Microsoft Game Studios Xbox-részlegének vezetője elmondta, hogy sokat tanultak a konzol Japánban tapasztalt rossz eladási adataiból. Véleménye szerint rendkívül kevés olyan játék jelent meg a gépre, amely a távol-keleti játékosok érdeklődését felkeltette volna. A jövőben azonban lényegesen nagyobb figyelmet fognak szentelni ennek a piacnak.

A következő generációs Xbox meg nem erősített hírek szerint 2005 végén kerülhet a boltokba. A kiadás ideje rendkívül fontos a Microsoftnak, ugyanis egyes elemzők szerint ezen múlhat a gép sikere. Ha a megjelenéssel sikerül a Sony új PlayStationjét, és a Nintendo Revolution konzolját megelőzni, ez nagy előnyt adhat a redmondi cégnek.

Egyelőre csupán találgatásokat lehet olvasni arról, pontosan milyen alkatrészekből áll majd az új Xbox. Egy Microsofttól kiszivárgott dokumentum szerint a konzol hardvere három darab 3,5 GHz-es PowerPC G5 processzort tartalmaz, amelyeket egy chipre integráltak. A grafika megjelenítéséről 500 MHz-es ATI videochip gondoskodik, amely 10 megabájt beágyazott memóriát tartalmaz. Amint az Xbox esetében bevált, a videochip és a processzorok közös memórián osztoznak. Míg az Xboxban 64 megabájt DDR SDRAM található, utódában állítólag 256 megabájt kap helyet. A pontos specifikációk azonban csak idén májusban fognak kiderülni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról