Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 28. 11:58

Xboxos játékokon dolgozik a Final Fantasy készítője

Hironobu Szakagucsi
Hironobu Szakagucsi
[HWSW] A Microsoft a múlt hét végén közölte, hogy megállapodást írt alá a Nintendo, később pedig Sony konzolokon elképesztő népszerűségre szert tett Final Fantasy játéksorozat készítőjével, Hironobu Szakagucsival két szerepjáték fejlesztésére, amelyek kizárólag a következő generációs Xbox konzolon futnak majd. A redmondi cég egyértelműen az ázsiai piacot jelölte meg célpontként, ebben a régióban az Xbox viszonylag gyengén szerepel.

Eddig világszerte több mint 20 millió Xbox talált gazdára, azonban Ázsiában csupán 1,8 millió készüléket értékesítettek. A viszonylagos sikertelenség oka, hogy a konzolra kevés olyan játék jelent meg, amely megfelelt volna az ázsiai játékosok egyedi igényeinek. "Az a jó a Microsoftban, hogy tanulunk a hibákból" -- mondta Peter Moore, az xboxos részleg irányítója.

Szakagucsi munkássága igen jelentős hatással volt a videojáték-iparra. A Final Fantasy sorozat 11 részéből már több mint 60 millió példány kelt el, ez minden idők legnépszerűbb videojátéka. A Final Fantasy animációs film bukását követően Szakagucsi tavaly elhagyta a játékokat fejlesztő és a filmet készítő Square céget és saját vállalatot alapított. Szakagucsi azon kevesek egyike, akiket beválasztottak az Interactive Arts & Sciences "Halhatatlanok csarnokába".

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

a címlapról

Hirdetés

Ollé, lesz SYSADMINDAY!

2025. július 7. 00:40

Duna melletti szabadtéri helyszínen, a Budapest Gardenben idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt, az IT-üzemeltetők világnapját. Standup, IT security meetup, kvízek, szakmázás, barátok, még több sörcsap.

SEMMI

8

Bemutatkozott a Nothing első igazi csúcsmobilja

2025. július 3. 11:59

A prémium modellnek szánt Nothing Phone 3 legegyedibb vonása a hátlapon található Glyph Matrix, amivel a tervezők célja a főképernyő előtt töltött idő csökkentése.