Szerző: Bodnár Ádám

2005. február 9. 11:43

Kétmillió freemailes cím: a legnagyobb hazai ingyenes levelezőszolgáltatás rövid története

[HWSW] A Freemail, Magyarország első, 1997 óta működő, ingyenes publikus levelezőszolgáltatása a hazai internethasználók közel felét, mintegy egymillió internetezőt szolgál ki. A kétmilliomodik aktív postaládát pedig éppen a napokban hozták létre.

Nyolc éve indult

A Freemail 1997 novemberében, négy hónapos fejlesztői munka után került a közönség elé. A szolgáltatás kezdetben mindössze egy számítógépen futott, az első nagyobb műszaki változtatásra 1999 februárjában került sor, ekkor már hat gép szolgálta ki a levelezést, majd a növekvő igények és az ezzel párhuzamos fejlesztések után mára 31 számítógép alkotja a Freemail rendszerét, amelyek az Axelero Adatparkban kaptak helyet.

A Freemail már a magyarországi internetes kultúra hőskorának tekinthető első években nagy népszerűséget vívott ki, használóinak száma az indulást követő harmadik évben 150 ezrerre növekedett. 2000 áprilisára ez a szám meghaladta a 330 ezret, a félmilliós határ átlépésére pedig 2000 decemberében került sor. Ezt a számot megduplázva az egymilliomodik postafiók regisztrációja 2002 júniusában történt meg, az elmúlt napokban pedig megtörtént a kétmilliomodik postafiók létrehozása. A számok értékelésekor figyelembe kell venni, hogy a Freemail rendszere automatikusan megszünteti azokat a fiókokat, amelyek 90 napon át használaton kívül maradnak.

A legtöbben levelezésre használják az internetet

Az elektronikus levelezés ma is az internethasználat egyik legnépszerűbb funkciója. A World Internet Projekt kutatás 2004-es adatai szerint a hazai internetezők 73 száaléka küld és fogad rendszeresen elektronikus levelet, míg a következő legelterjedtebb használati forma az információkeresés, majd a hírolvasás, amelyeket az internethasználók 70 százaléka, illetve fele végez rendszeresen.

Egy átlagos hétköznapon az összes freemailes postafiókra beérkező levelek száma meghaladja a két és fél milliót, kifelé pedig egymilliónál több levelet küldenek a felhasználók, amely körülbelül megegyezik a hagyományos postai forgalomban megforduló napi 2,2 millió levéllel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról