Szerző: Bodnár Ádám

2005. január 13. 13:24

Még nem lefutott az internetes keresők versenye

[WSJ] A Yahoo és a Microsoft egyre előrébb tör a keresők versenyében a Google kárára. Egy nemrég készített felmérésből kiderül, hogy az internetezők egyre elégedettebbek a Yahoo és a Microsoft keresőjének találataival, és egyre gyakrabban látogatják az oldalaikat. A kétezer internetező körében elvégzett felmérés eredménye jól mutatja, hogy a keresőpiacon még közel sem lefutott a verseny.

Szakértők szerint ahogy a Yahoo és a Microsoft fejlesztik a keresőjüket, felhasználókat és bevételeket vonhatnak el a piacvezető Google-tól. Utoljára áprilisban készült ilyen felmérés, akkor a két cég keresői lényegesen rosszabb eredményeket értek el, azóta a Microsoft teljesen átalakította keresőjét, a Yahoo pedig számos új szolgáltatást vezetett be.

Javít a Yahoo és a Microsoft

A felmérést elkészítő Keynote Research arra kérte a résztvevőket, hogy öt népszerű kereső segítségével találjanak információkat bizonyos termékekről, áruházakról, valamint válaszoljanak meg kérdéseket. Az internetezőknek emellett személyes tapasztalataikról is be kellett számolniuk. Az eredmények meglepőek voltak.

A Yahoo felhasználóinak 86 százaléka elégedett volt a keresési találatokkal, ez az arány a Google esetében is épp ugyanekkora volt. A Yahoo látogatóinak 81 százaléka biztosan később is használná a keresőt, a Microsoft esetében ez csak 61 százalékos volt. Az áprilisi felmérésben azonban a Yahoo-hoz visszatérők aránya csak 72 százalék volt, a megkérdezetteknek pedig alig több mint fele találta ismét vonzónak a Microsoft keresőjét. A Google látogatóinak 92 százaléka hűséges.

A Yahoo keresőt használók 61 százaléka elsődleges keresőként tekint az oldalra, áprilisban még csak 50 százalékuk nyilatkozott így. Érdekes módon a Google esetében ez az arány az áprilisi 86 százalékról 84 százalékra csökkent.

Lemaradt a Google

A komplex keresések kategóriájában a Google lemaradt a vetélytársaktól. Itt olyan kérdésekre kellett választ találni, mint például milyen a halálozási aránya egy adott demográfiai csoportnak, milyen alkatrészek találhatóak egy bizonyos notebookban, vagy hogy szól egy dal szövege. A Google-n csak a felhasználók 48 százaléka találta meg a választ, a legjobb eredményt a Yahoo érte el, 57 százalékot. A Microsoft keresője 56 százalékkal második lett. A tavaszi felmérésben mindhárom oldal közel azonos eredményt ért el.

Mindezek ellenére a legtöbben a Google-t kedvelik. Az oldal látogatóinak kétharmada elégedett volt a kérdésekre adott válaszokkal, noha a Yahoo vagy a Microsoft többször adott jó találatokat. Úgy tűnik, az emberek ragaszkodnak a Google-hoz, talán a sebessége miatt, amely mindkét nagy vetélytársnál jobb.

Lassú víz

Az emberek fele másik keresőt is megpróbál, ha az elsőn nem talál rá a válaszokra, ez nagy lehetőség a Yahoo és a Microsoft számára ahhoz, hogy megmutassák akár a Google felhasználóinak is a saját erősségeiket. A szokások azonban lassan változnak. Egyes szakértők szerint a Yahoo és a Microsoft főleg az olyan kisebb keresők kárára fog terjeszkedni, mint amilyen az Ask Jeeves.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról