Szerző: Bodnár Ádám

2004. november 23. 09:59

Csökken a Cisco piaci részesedése

[News.com] A hálózati útvonalválasztók (routerek) piacán vezető Cisco Systems részesedése több piackutató cég jelentése szerint is látványosan csökken. A legnagyobb vetélytárs, a Juniper Networks eközben növekedő piaci befolyást szerez.

Növekedő piac

Az Infonetics Research harmadik negyedéves forgalmi adatai szerint a Cisco piaci részesedése a tavalyi 72 százalékról 58 százalékra esett vissza, miközben a Juniperé 20 százalékról 36 százalékra emelkedett. Egy másik piackutató cég, a Dell Oro szerint a Juniper részesedése a csúcskategóriás routerek szegmensében a második negyedéves 32 százalékról 38 százalékra növekedett.

A lefelső kategóriás routerek piaca folyamatosan növekszik, azonban úgy tűnik, a Juniper jobban tud élni a piaci bővülés lehetőségeivel. A harmadik negyedévben az eszközök forgalma 347 millió dollárt tett ki, ez éves szinten 33 százalékos növekedést jelent -- állítja a Dell Oro. A kereslet növekedése mögött az internetes szolgáltatások iránti igény emelkedése áll, amely a hálózatok fejlesztéséhez, felújításához vezet. A csúcskategóriás routereket távközlési vállalatok és internetszolgáltatók használják az internetes forgalom irányítására. Egy ilyen eszköz ára elérheti az egymillió dollárt is.

A Cisco nem aggódik

Szakértők úgy vélik, a Cisco részesedése azért csökken, mert a vállalat új termékeinek megjelenése késik. A Cisco májusban jelentette be CRS-1 csúcskategóriás routerét, azonban a szállítása csak a napokban kezdődött meg. A vállalat közleménye szerint eddig négy ügyfél vásárolt CRS-1 routert, további tizennégy ügyfél pedig teszteli a készüléket. Elemzők szerint akkor kaphatunk pontos képet a hálózati piacról, ha a Cisco már nagy mennyiségben tudja szállítani CRS-1 készülékeit.

A Cisco vezetői elégedettek a vállalat piaci részesedésével, és nem aggódnak azért, mert versenytársuk jobban szerepel. "Minden tiszteletünk a versenytársaké, de jelenleg egyetlen cég sem közelíti meg a Cisco technológiai újításait és ügyféltámogatását" -- mondta Jim Brady, a Cisco szóvivője. A Juniper Networks elnök-vezérigazgatója úgy véli, nem lényeges, hogy negyedévről negyedévre hogy változik a cégek erőviszonya, a trendeket kell figyelni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról