Szerző: Bodnár Ádám

2004. november 15. 11:01

Olcsó nemzetközi hívásokat kínálna az új magyarországi mobilszolgáltató

[HWSW] Decemberben indítaná el mobilszolgáltatását Magyarországon a brit Primus Telecommunications -- adta hírül a Világgazdaság. A vállalat nemzetközi hívások esetén akár 10-30 százalékos megtakarítást ígér az ügyfeleknek.

Mennyi az annyi?

Andrew Reid, a Primus Europe ügyvezető igazgatója lapunk érdeklődésére elmondta, hogy megvizsgálták a magyar mobilszolgáltatók nemzetközi percdíjait, és azoknál hívásiránytól függően jellemzően 10-30 százalékkal alacsonyabb díjakat kínálnának. A Primus szolgáltatását elsősorban azoknak szeretné értékesíteni, akik sokat telefonálnak mobiltelefonjukról külföldre, ilyenek lehetnek például a sokat utazó üzletemberek, Magyarországon tartózkodó külföldiek, diákok -- tudtuk meg Reidtől.

A külföldön működő modell szerint az olcsó nemzetközi hívásokhoz szükség van egy speciális Primus mobiltelefonra. A Primus készülékei kétsávos, GSM rendszerű mobiltelefonok, amelyek bármely hazai szolgáltató SIM-kártyájával ugyanúgy használhatók, mint egy tetszőleges másik mobiltelefon. A készülékeken azonban található egy speciális gomb, amelyet megnyomva a hívás a Primus igen kiterjedt nemzetközi hálózatán keresztül megy végbe, és a vállalat ígérete szerint ennek köszönhetően akár 30 százalékkal is olcsóbb lehet, mint a mobilszolgáltatók tarifái.

A szolgáltatásnak nincs havidíja vagy előfizetési díja. Az új Primus mobiltelefonokhoz egy 5 euróval feltöltött egyenleg tartozik, amit később hívókártya megvásárlásával, vagy az interneten keresztül, hitelkártyás fizetéssel lehet feltölteni. A készülékeket a Primus honlapja szerint 60 és 150 font (~21 és 55 ezer forint) közötti áron lehet megvásárolni. Reid elmondása szerint a Primus már elkészült a mobiltelefonok magyar lokalizációjával, azaz a menük lefordításával, a cég jelenleg tárgyalásokat folytat a készülékek lehetséges magyarországi értékesítőivel.

Nem örülnek a hazai szolgáltatók

A virtuális szolgáltatók sajátossága, hogy nem rendelkeznek saját hálózattal, más szolgáltatók infrastruktúráját használják. A Vodafone -- mint lapunk megtudta -- nem szívesen látná a Primust a saját hálózatán. A vállalat határozottan arra az álláspontra helyezkedett, hogy nem adná át saját hálózatát egy virtuális szolgáltatónak. A Vodafone sajtóosztálya azzal érvelt, hogy már jelenleg is széles körû szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek a lehetõ legkedvezõbb áron.

Ezzel szemben a Pannon GSM nem zárkózik el az együttműködéstől, azonban a két vállalat eleddig nem folytatott tárgyalásokat -- tudtuk meg Somlyai Dórától, a vállalat kommunikációs igazgatójától. Somlyai szerint a Primus által meghonosítani kívánt modell a világ számos piacán működőképes, azonban a magyarországi sikerét lehetetlen lenne megjósolni. A legnagyobb magyar mobilszolgáltató, a T-Mobile mindeddig nem reagált a Primusszal kapcsolatos kérdéseinkre.

Hogy kicsoda a Primus?

A New York-i tőzsdén is jegyzett Primus vezetékes szolgáltatóként kezdte működését 1994-ben, tavaly azonban létrehozta mobil részlegét is. A cég Európában az Egyesült Királyságon kívül jelenleg Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Olaszországban, Spanyolországban és Svájcban kínálja szolgáltatásait, a tengerentúlon pedig többek között jelen van az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Ausztráliában és Japánban is. A Primus tavalyi árbevétele meghaladja az 1,3 milliárd dollárt, előfizetőinek létszáma pedig több mint 2,3 millió. A Primus európai hálózatán havonta százmillió percnyi telefonhívást bonyolít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról