Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Tiszavirág-életű volt a Motorola plazmatelevízió-piaci szereplése

Ady Krisztián, 2004. október 12. 11:46
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Motorola januárban, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényen lebbentette fel a fátylat plazma, valamint LCD-technológiájú laposképernyős televízióiról és monitorjairól, meglepve ezzel az iparág szereplőit. A hazánkban jellemzően mobiltelefonjairól ismert amerikai vállalat szórakoztatóelektronika-piaci szereplése azonban igencsak tiszavirág-életűnek bizonyult.

A Motorola januárban, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényen lebbentette fel a fátylat plazma, valamint LCD-technológiájú laposképernyős televízióiról és monitorjairól, meglepve ezzel az iparág szereplőit. A hazánkban jellemzően mobiltelefonjairól ismert amerikai vállalat szórakoztatóelektronika-piaci szereplése azonban igencsak tiszavirág-életűnek bizonyult.

Alig néhány hónappal azután, hogy a Motorola első saját márkájú LCD-monitorai megérkeztek a kínai piacra -- a vállalat korábbi stratégiája észak-amerikai és kínai piacok meghódításáról szólt -- a Motorola bejelentette, hogy felbontja a Moxell Technology-vel kötött szövetségét, s mégsem lép be a szórakoztatóelektronikai piac eme szegmensébe. A cég termékeinek az év közepén kellett volna megjelenniük az észak-amerikai üzletek polcain.

A Motorola képviselője szerint a szövetséget elsősorban az észak-amerikai portfolióval, termékskálával kapcsolatos nézeteltérések miatt bontották fel, de a vállalat valószínűleg már sosem fogja laposképernyős termékeit piacra dobni a kontinensen. Néhány LCD-monitor már megérkezett a kínai piacra, ezeket értékesíteni is fogják, de a Motorola LCD- és plazmatelevíziók már sosem lesznek kaphatók.

Az elmúlt években számos vállalat táplált túlzott reményeket a laposképernyős piaccal, plazma- és LCD-televíziók piacával kapcsolatosan, azonban az idei, 2004-es év első félévének értékesítési adatai rácáfoltak a túlzottan optimális előrejelzésekre. A nagyméretű LCD-televíziók és -monitorok piaca nem bővült az elemzők várakozásainak megfelelően, ezért a gyártóknak csökkenteniük kellett áraikat, melynek hatásait az elmúlt hónapok során is érezhettük. A Motorola ráadásul egy olyan piacot, a kínai piacot célzott meg prémium árszintű termékeivel, ahol a háztartások bevételei átlagosan lényegesen alacsonyabbak.

Hasonló lépésre szánta el magát nemrég a Mitsubishi Electric is, mely az elmúlt hónapban jelentette be, hogy beszünteti a nagyméretű, LCD-televíziók és -monitorok számára készített LCD-panelek gyártását és a kisebb méretű kijelzők gyártására koncentrál. A vállalat első lépésként 20 százalékra csökkenti a nagyméretű panelek arányát az év végéig, a 2006/2007-es üzleti évre pedig szinte teljesen leáll a nagyméretű panelek gyártásával.

Néhány elektronikai cég szerint komoly üzleti riziót jelentenek az új LCD-gyártósorokba fektetett milliárdok, miközben az LCD-televíziók év elejei eladásai elmaradtak a várakozásoktól. A nagy összegű befektetések ezért az előzetes terveknél lényegesen lassabban térülhetnek meg, kedvezőtlenül befolyásolva az érintett divíziók üzleti terveit.