Szerző: Ady Krisztián

2004. október 12. 11:46

Tiszavirág-életű volt a Motorola plazmatelevízió-piaci szereplése

A Motorola januárban, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényen lebbentette fel a fátylat plazma, valamint LCD-technológiájú laposképernyős televízióiról és monitorjairól, meglepve ezzel az iparág szereplőit. A hazánkban jellemzően mobiltelefonjairól ismert amerikai vállalat szórakoztatóelektronika-piaci szereplése azonban igencsak tiszavirág-életűnek bizonyult.

A Motorola januárban, a Las Vegas-i Consumer Electronics Show rendezvényen lebbentette fel a fátylat plazma, valamint LCD-technológiájú laposképernyős televízióiról és monitorjairól, meglepve ezzel az iparág szereplőit. A hazánkban jellemzően mobiltelefonjairól ismert amerikai vállalat szórakoztatóelektronika-piaci szereplése azonban igencsak tiszavirág-életűnek bizonyult.

Alig néhány hónappal azután, hogy a Motorola első saját márkájú LCD-monitorai megérkeztek a kínai piacra -- a vállalat korábbi stratégiája észak-amerikai és kínai piacok meghódításáról szólt -- a Motorola bejelentette, hogy felbontja a Moxell Technology-vel kötött szövetségét, s mégsem lép be a szórakoztatóelektronikai piac eme szegmensébe. A cég termékeinek az év közepén kellett volna megjelenniük az észak-amerikai üzletek polcain.

A Motorola képviselője szerint a szövetséget elsősorban az észak-amerikai portfolióval, termékskálával kapcsolatos nézeteltérések miatt bontották fel, de a vállalat valószínűleg már sosem fogja laposképernyős termékeit piacra dobni a kontinensen. Néhány LCD-monitor már megérkezett a kínai piacra, ezeket értékesíteni is fogják, de a Motorola LCD- és plazmatelevíziók már sosem lesznek kaphatók.

Az elmúlt években számos vállalat táplált túlzott reményeket a laposképernyős piaccal, plazma- és LCD-televíziók piacával kapcsolatosan, azonban az idei, 2004-es év első félévének értékesítési adatai rácáfoltak a túlzottan optimális előrejelzésekre. A nagyméretű LCD-televíziók és -monitorok piaca nem bővült az elemzők várakozásainak megfelelően, ezért a gyártóknak csökkenteniük kellett áraikat, melynek hatásait az elmúlt hónapok során is érezhettük. A Motorola ráadásul egy olyan piacot, a kínai piacot célzott meg prémium árszintű termékeivel, ahol a háztartások bevételei átlagosan lényegesen alacsonyabbak.

Hasonló lépésre szánta el magát nemrég a Mitsubishi Electric is, mely az elmúlt hónapban jelentette be, hogy beszünteti a nagyméretű, LCD-televíziók és -monitorok számára készített LCD-panelek gyártását és a kisebb méretű kijelzők gyártására koncentrál. A vállalat első lépésként 20 százalékra csökkenti a nagyméretű panelek arányát az év végéig, a 2006/2007-es üzleti évre pedig szinte teljesen leáll a nagyméretű panelek gyártásával.

Néhány elektronikai cég szerint komoly üzleti riziót jelentenek az új LCD-gyártósorokba fektetett milliárdok, miközben az LCD-televíziók év elejei eladásai elmaradtak a várakozásoktól. A nagy összegű befektetések ezért az előzetes terveknél lényegesen lassabban térülhetnek meg, kedvezőtlenül befolyásolva az érintett divíziók üzleti terveit.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról