Szerző: Bodnár Ádám

2004. szeptember 15. 11:56

Felvásárlással lép be az internetes zenepiacra a Yahoo

Korábban már számos pletyka felröppent azzal kapcsolatban, hogy a Yahoo belépne az internetes zenei piacra. A vállalat végül úgy határozott, hogy a Musicmatch készpénzes felvásárlásával tör utat magának az Apple és a Microsoft között. Az amerikai portál tegnap közölte, hogy 160 millió dollárért megszerezte a Musicmatch tulajdonjogát, belsős források szerint az egyesülésről már tavasz óta folytak a tárgyalások.

Korábban már számos pletyka felröppent azzal kapcsolatban, hogy a Yahoo belépne az internetes zenei piacra. A vállalat végül úgy határozott, hogy a Musicmatch készpénzes felvásárlásával tör utat magának az Apple és a Microsoft között. Az amerikai portál tegnap közölte, hogy 160 millió dollárért megszerezte a Musicmatch tulajdonjogát, belsős források szerint az egyesülésről már tavasz óta folytak a tárgyalások.

"A Yahoo fontos céljának tekinti, hogy jelentős szereplő legyen a digitális zenepiacon" -- mondta Terry Semel, a Yahoo elnök-vezérigazgatója. A Yahoonak azonban nyilvánvalóan nem lesz könnyű dolga, hiszen a legálisan letöltött zenék piacán hatalmas fölénnyel vezető Apple mellett olyan versenytársakkal kell megküzdenie, mint a RealNetworks, a Napster, a Microsoft, valamint a kiskereskedelmi óriás Wal-Mart, amely az utóbbi időben szintén kínál online zenét.

Az internetes portál azonban láthatóan elkötelezett a sikeres zenepiaci szereplés mellett, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a bejelentés, amely szerint a Musicmatch bekebelezése csak az első volt a sorban, idén még további, zenével kapcsolatos felvásárlások várhatók. "Ez csak a kezdet volt" -- mondta Dan Rosensweig operatív igazgató.

A Yahoonak korábban is volt internetes zeneszolgáltatása, azonban a Launch keretén belül a felhasználók csak streaming formátumú dalokat és videókat élvezhettek, illetve webrádiót hallgathattak, a zenék letöltésére, tárolására nem volt joguk. A cég emellett viszonteladóként kínálta a Napster szolgáltatásait.

Elemzők szerint a Musicmatch felvásárlása ugyan sokat lendít a Yahoo szekerén, a cégnek mégis igen nehéz dolga lesz, ha fel akarja venni a versenyt az Apple-lel, amely nem csak internetes zeneszolgáltatást nyújt, hanem egyben a világ legnépszerűbb hordozható zenelejátszóját, az iPodot is gyártja. A pletykák szerint hamarosan a Yahoo is forgalmazni fog saját márkanevével ellátott szórazkoztató-elektronikai eszközöket, köztük zenelejátszókat is.

Noha az internetes zenepiac gyorsan bővül, még mindig elenyésző töredékét adja az összes zene-eladásoknak. A Jupiter Media Metrix becslése szerint az interneten vásárolt zenék értéke 2009-ra elérheti a 800 millió dollárt, ezzel szemben a CD-eladások a tavalyi évben 11 milliárd dolláros forgalmat generáltak.

A Musicmatch többféle internetes zeneszolgáltatást nyújt előfizetői számára, akik több mint 700 ezer különféle dalból választhatnak. A cég szerint az előfizetők száma meghaladja a 225 ezret.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról