Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Az Apple online zenebolt együttműködést ajánlott fel a Sonynak?

Vörös Péter, 2004. szeptember 06. 15:56
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A japán Nikkei Sangyo Shimbun napilap szerint Steve Jobs, az Apple Computer elnök-vezérigazgatója az év elején felajánlotta Nobuyuki Ideinek, a Sony elnök-vezérigazgatójának az együttműködést az Apple iTunes Music Store szolgáltatásával kapcsolatban. Az együttműködés értelmében a két cég együtt működtette volna a zenebolt-szolgáltatást.

A japán Nikkei Sangyo Shimbun napilap szerint Steve Jobs, az Apple Computer elnök-vezérigazgatója az év elején felajánlotta Nobuyuki Ideinek, a Sony elnök-vezérigazgatójának az együttműködést az Apple iTunes Music Store szolgáltatásával kapcsolatban. Az együttműködés értelmében a két cég együtt működtette volna a zenebolt-szolgáltatást.

Meg nem nevezett, a Sonyhoz közeli forrásokra hivatkozva a lap közölte, hogy a két vállalatvezető a januári, Hawaiiban rendezett Sony Open golfversenyen találkozott, Jobs ekkor ajánlotta fel az együttműködést. Az Apple részéről azért lett volna fontos a Sony márkanév bevonása a szolgáltatásba, hogy meg tudja őrizni versenyelőnyét a Microsofttal szemben, amely múlt héten indította be MSN Music zeneboltjának béta változatát.

Az Apple 2003. áprilisában indította el iTunes online zeneboltját, amely az első héten több mint 1 millió dalt értékesített. 2003. októberében a cég megnyitotta a szolgáltatást az amerikai Windows felhasználók előtt is, ekkor Jobs szerint az iTunes tette ki a legális zeneletöltési piac 70 százalékát és hetente 600 ezer dalt adtak el. A cég 2004. július 11-én adta el a százmilliomodik dalt.

"Bár most még jelentős az Apple előnye, a szövetségek nagyon fontosak lesznek hosszú távon" -- véli Mike McGuire, a Gartner G2 kutatási igazgatója. "A piac rendkívüli kihívásokat tartogat, miután belépett a Sony és a Microsoft is. A szövetségek kulcsfontosságúak lesznek, legyen az Sony-Apple, Sony és valaki más vagy Apple és valaki más. Előbb-utóbb elkerülhetetlenül elindul a kiszorítósdi."

A Sony augusztusban dobta piacra első merevlemez-alapú digitális zenelejátszóját, a 20 Gbyte-os Network Walkman NW-HD1-et. Az Apple legnagyobb kapacitású iPod zenelejátszójában 40 Gbyte-os merevlemez van.

Ugyancsak augusztusban indította el a japán óriás Sony Connect nevű letöltési szolgáltatását, amely egyelőre 500 ezer dalt kínál a cég ATRAC (Adaptive Transform Acoustic Coding for MiniDisc) formátumában, így a zenéket csak Sony zenelejátszókban illetve Sony szoftvert használva lehet meghallgatni.

Fontos fejlemény, hogy az Apple immár nincs egyedül: a Cupertino (Kalifornia, USA) központú vállalat megállapodást kötött a Hewlett-Packarddal, amely másfél hete bemutatta saját iPod-verzióját. Az együttműködés jelentősen kiszélesítheti az iPod disztribúciós csatornáját, ami kulcsfontosságú lépés annak érdekében, hogy az online zeneszolgáltatásokat elérhetővé tegyék a jelenlegi legfőbb szegmensen (technikai érdeklődésű fiatalok) kívül is.

A Sony nem kommentálta a japán lap értesüléseit, csakúgy mint Teresa Weaver, az Apple szóvivője: "Nem fűzűnk kommentárt híresztelésekhez és spekulációkhoz."