Szerző: Bodnár Ádám

2004. szeptember 3. 10:12

Látványosan nő a mobiltelefonok piaca

A telítődő piacok ellenére továbbra is látványosan növekszik az eladott mobiltelefonok száma, mivel a régebbi felhasználók közül sokan cserélik le készüléküket újabb, fejlett szolgáltatásokat biztosító típusokra. A Gartner piackutató cég adatai szerint a második negyedévben világszerte 35 százalékkal 156,4 millió darabra növekedett az eladott mobiltelefonok száma. Soha eddig nem volt ilyen jó a mobilpiac a második negyedévben.

A telítődő piacok ellenére továbbra is látványosan növekszik az eladott mobiltelefonok száma, mivel a régebbi felhasználók közül sokan cserélik le készüléküket újabb, fejlett szolgáltatásokat biztosító típusokra. A Gartner piackutató cég adatai szerint a második negyedévben világszerte 35 százalékkal 156,4 millió darabra növekedett az eladott mobiltelefonok száma. Soha eddig nem volt ilyen jó a mobilpiac a második negyedévben.

Az eladásokat elsősorban Európa mozgatja, hiszen azok a felhasználók, akik 2000-ben vagy 2001-ben vették meg előző mobiltelefonjukat, most cserélik le színes kijelzős, kamerával felszerelt modellre -- írja jelentésében a Gartner. Emellett fontos tényező volt, hogy a fejlődő piacokon, főképp Dél-Amerikában igen erőteljesen növekedtek az eladások. A legnagyobb piaci bővülést itt Brazília és Mexikó produkálták.

A gyártók rangsorában továbbra is a Nokia vezet, a vállalat a vizsgált időszakban több mint 46 millió mobiltelefont adott el, ezzel közel kétszeresen felülmúlta a második helyezett Motorolát. A finn cég piaci részesedése ennek ellenére jelentősen visszaesett, 2003 második negyedévében a Nokia még a piac 35,6 százalékát birtokolta, most azonban mindössze 29,7 százalékot -- derül ki a Gartner adataiból. Az első negyedévhez képest azonban enyén növekedett a Nokia részesedése, köszönhetően egyes készülékek árcsökkentésének, valamint a 6230 telefon átütő piaci sikerének.

A Motorola 15,8 százalékos, a harmadik helyzett Samsung 12,1 százalékos részesedést szerzett. Ben Wood, a Gartner elemzője szerint az év második felében a Samsung növelni tudja majd piaci részesedését és meg fogja közelíteni a Motorolát. A Siemens 6,9 százalékos részesedéssel a negyedik helyet szerezte meg, az ötödiket a Sony Ericsson kaparintotta meg. A japán-svéd vegyesvállalat 6,6 százalékra növelte részesedését. Az LG a harmadik generációs készülékei sikereinek köszönhetően 4,2 százalékról 6 százalékra javította piaci befolyását.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról