Szerző: Ady Krisztián

2004. augusztus 23. 10:49

Fellendülőben a plazmatelevíziók piaca az Egyesült Államokban

[News.com] Fellendelőben az egyesült államokbeli plazmatelevízió-piac: az iSuppli piackutató cég jelentése szerint 2004 első negyedévében több mint kétszer annyi készülék talált gazdára a nagy vizen túl, mint egy évvel korábban.

[News.com] Fellendelőben az egyesült államokbeli plazmatelevízió-piac: az iSuppli piackutató cég jelentése szerint 2004 első negyedévében több mint kétszer annyi készülék talált gazdára a nagy vizen túl, mint egy évvel korábban.

A gyártók körülbelül 175 ezer laposképernyős plazmatelevíziót szállítottak le az első negyedévben, míg tavaly csupán 65 ezer készülékre volt igény az év első három hónapjában. Az átlagos eladási ár 4542 dollárra csökkent 5423 dollárról, míg az első negyedév bevételei 795,3 millió dollárt tettek ki. Az átlagos eladási ár csökkenése a nagyobb kijelzővel és prémium szolgáltatásokkal rendelkező készülékek esetén nem volt ennyire drámai mértékű.

Az árak csökkenése és így a kereslet élénkülése a plazmakijelzők piacán kialakult túlkínálatnak, árversenynek és a feltörekvő technológiáknak, például az LCD-panelek térnyerésének volt köszönhető, közölte Rhoda Alexander az iSupply elemzője. "Hamarosan nagyobb LCD-televíziókkal is találkozhatunk a jövőben, így a két technológia valóban egymás ellenfelévé válik" -- tette hozzá.

Az LCD-panelek gyártói sorban helyezik üzembe újabb és újabb, egyre fejlettebb gyártóüzemeiket, melyek még nagyobb kijelzőket lesznek képesek még alacsonyabb áron előállítani. Az LCD-panel üzletág 2004-ben 47 milliárd dollárral magasabb bevételeket várhat, mint 2003-ban -- legalábbis az iSupply előrejelzése szerint.

A Panasonic és a Sony fej-fej mellett birtokolja az Egyesült Államok plazmapiacának első két helyét, körülbelül 27 ezer televíziót szállítva 2004 első negyedévében. A piac harmadik legnagyobb szereplője a Gateway, mely 12,4 százalékot vágott magának a tortából. Az LG Electronics a negyedik 12,1 százalékkal és 21244 eladott televízióval, míg a Hitachi az ötödik 8,5 százalékos részesedéssel és 14828 eladott készülékkel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról