Szerző: Bodnár Ádám

2004. augusztus 18. 12:40

Erős második félévet vár a Motorola mobiltelefonos részlege

A Motorola vezetői erős növekedésre számítanak az év második felében: a vállalat által értékesített mobiltelefonok száma éves szinten akár 30-40 százalékkal is emelkedhet.

A Motorola vezetői erős növekedésre számítanak az év második felében: a vállalat által értékesített mobiltelefonok száma éves szinten akár 30-40 százalékkal is emelkedhet.

Geoffrey Frost, a Motorola mobiltelefonos részlegének alelnöke egy Szingapúron rendezett konferencián beszélt cége terveiről és a piaci kilátásokról. "Nagy önbizalommal vágunk neki az év második felének, figyelembe véve a termékportfoliónkat és ahogy csökkentjük a fejlesztési időnket, lendületünk csak fokozódik" -- mondta Frost. A Motorola a második negyedéves eredményeinek bejelentésekor közölte, hogy a harmadik negyedévben akár 30-40 százalékkal is nőhet a mobiltelefonok forgalma, az összbevétel pedig 25-30 százalékkal emelkedhet.

A Motorola a második negyedévben 203 millió dolláros veszteséget realizált, ennek legfőbb oka az volt, hogy a félvezetőgyártó divízió -- új nevén Freescale Semiconductor Inc -- leválasztása 898 millió dolláros egyszeri költséget jelentett. Az egyszeri tételek nélkül az üzemi nyereség 845 millió dollár volt, szemben az egy évvel korábban elért 171 millió dollárral. A negyedéves forgalom 8,7 milliárd dollárt tett ki, ami 41 százalékos növekedés a tavalyi 6,16 milliárd dollárhoz képest.


A Motorola egyik újdonsága a RAZR V3

A cég 24,1 millió mobiltelefont adott el a második negyedévben, ez 52 százalékkal több a 2003-as eredménynél. A Motorola mobiltelefon-üzletágának működési nyeresége 394 millió dollár, forgalma pedig 3,9 milliárd dollár volt, ez 67 százalékos növekedés tavalyhoz képest. A készülékek átlagos eladási ára 16 százalékkal emelkedett annak ellenére, hogy a piaci szereplők között kíméletlen árverseny dúl. Az év második felében a Motorola összesen mintegy 20 új mobiltelefont kíván a piacra dobni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról