Szerző: Bodnár Ádám

2004. augusztus 16. 10:47

Óvatosan optimisták a notebook-gyártók

A világ legnagyobb notebook-gyártói egyre óvatosabbak a piaci előrejelzésekkel, mivel az erősödő árverseny, illetve a kereslet ingadozása megnehezítik a pontos becsléseket.

A világ legnagyobb notebook-gyártói egyre óvatosabbak a piaci előrejelzésekkel, mivel az erősödő árverseny, illetve a kereslet ingadozása megnehezítik a pontos becsléseket.

A világ második legnagyobb notebook-gyártója, a tajvani Compal Electronics a második negyedévben 35 százalékkal csökkenő nettó nyereségről számolt be és egyúttal bejelentette, hogy a második félévben a piaci kereslet elmaradhat a várakozásoktól. A Compal szerint az idén világszerte mintegy 43-44 millió notebook talál gazdára, noha a vállalat korábban még 47 millió darabos forgalmat várt. Az IDC piackutató vállalat 50 helyett immár csak 47 millió notebook eladására számít. Tavaly 39 millió noteszgépet adtak el -- derül ki az IDC adataiból.

Ray Chen, a Compal elnöke elmondta, hogy a várható kereslet csökkenése mögött elsősorban a vártnál lassabb gazdasági fellendülés áll, valamint az a tény, hogy az Intel elhalasztotta legújabb generációs notebook-platformjának piaci bevezetését. A "Sonoma" kódnevű alkatrészcsalád a tavasszal megjelent Dothan processzort, az Alviso chipkészletet, valamint a Calexico 2 vezeték nélküli hálózati vezérlőt tartalmazza.

Szakértők úgy vélik, amennyiben a világ második legnagyobb notebook-gyártója ilyen konzervatív előrejelzést fogalmaz meg, az minden bizonnyal az összes piaci szereplőre érvényes lehet. A legnagyobb gyártó, a szintén tajvani Quanta Computer várhatóan szintén óvatos előrejezésekkel szolgál majd a második félévre nézve. Céghez közeli források szerint a Quanta 12 millióról nemrégiben 11 millióra csökkentette noteszgép-eladási célkitűzését.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról