Szerző: Bodnár Ádám

2004. augusztus 12. 12:06:15

Ötödével növelte nyereségét a legnagyobb kínai PC-gyártó

A Lenovo Group -- korábbi nevén Legend -- bejelentette, hogy első pénzügyi negyedévében 21 százalékkal növelte nyereségét, amely részben a mobiltelefonos részleg kitűnő teljesítményének volt köszönhető.

A Lenovo Group -- korábbi nevén Legend -- bejelentette, hogy első pénzügyi negyedévében 21 százalékkal növelte nyereségét, amely részben a mobiltelefonos részleg kitűnő teljesítményének volt köszönhető.

A Lenovo bejelentése szerint a június 30-án véget ért negyedévben 337 millió hongkongi dollár (43,2 millió amerikai dollár) nyereséget ért el, egy évvel korábban a profit 278 millió hongkongi dollárt tett ki. A megkérdezett elemzők átlagosan 279 millió dolláros nyereséget vártak. A cég bevétele 10 százalékkal 5,88 milliárd hongkongi dollárral emelkedett.

Kitűnő eredményt ért el a cég mobiltelefonos divíziója, amely összesen 680 ezer készüléket szállított le és a Lenovo bevételének 11 százalékát adta. A részleg 900 ezer hongkongi dolláros üzemi nyereséget ért el, szemben az egy évvel ezelőtt elkönyvelt 24 millió dolláros veszteséggel. A Lenovo azon kevés kínai mobiltelefon-gyártók közé tartozik, amely saját neve alatt értékesíti készülékeit. Egy évvel ezelőtt a cég még csak más vállalatok beszállítójaként működött, mostanra azonban saját termékekkel is megjelent a piacon, ennek köszönhetően bruttó nyereséghányada 11 százalékról 25 százalékra nőtt.

A Lenovo messze vezet vetélytársai előtt a kínai PC-piacon, a cég részesedése 25 százalék feletti, azonban az utóbbi években a nagynevű amerikai gyártók -- Dell, HP, IBM -- egyre jobban szorongatják a Lenovót. Pozícióinak visszaszerzése érdekében a kínai cég megváltoztatta marketing- és értékesítési stratégiáját és külön részleget hozott létre, amely a nagyvállalatok és kormányzati szervek megrendeléseivel foglalkozik.

A legnagyobb kínai PC-gyártó a piaci bővülésnél lassabban tudott terjeszkedni a világ legnépesebb országában, azonban a vállalat vezetői szerint a marketing-stratégia megváltoztatásával ismét erőre fognak kapni. Az új irányvonal részeként a cég rendkívül olcsó konfigurációkat kínál a kínai kisvárosok és informatikai szempontból elmaradt területek vevőinek. A vállalat a lépéstől piaci részesedésének növekedését várja, mivel ezeken a piacokon az amerikai vetélytársak egyáltalán nincsenek jelen.

a címlapról