Szerző: Bizó Dániel

2004. augusztus 10. 12:42

Lezárta egymással jogi vitáit a Google és a Yahoo!

[CNET News/HWSW] A jogi viták lezárásául a világ vezető keresője, a Google 2,7 millió saját részvényt juttat a Yahoo! részére. Cserébe a Yahoo! ejti riválisa ellen indított kereseteit és az Overture által birtokolt szabadalmak használatára teljes értékű, örökös jogot biztosít számára. Az Overture birtokol több alapvető webes hirdetési szabadalmat, mint például a reklámok kattintásonkénti számlázása. A Google tavalyi bevételeinek 95 százaléka származott ilyen hirdetésekből. A bizonytalanság csökkentése a tőzsdei bevezetés előtt álló Google számára kiemelt jelentőséggel bír.

[CNET News/HWSW] A jogi viták lezárásául a világ vezető keresője, a Google 2,7 millió saját részvényt juttat a Yahoo! részére. Cserébe a Yahoo! ejti riválisa ellen indított kereseteit és az Overture által birtokolt szabadalmak használatára teljes értékű, örökös jogot biztosít számára. Az Overture birtokol több alapvető webes hirdetési szabadalmat, mint például a reklámok kattintásonkénti számlázása. A Google tavalyi bevételeinek 95 százaléka származott ilyen hirdetésekből. A bizonytalanság csökkentése a tőzsdei bevezetés előtt álló Google számára kiemelt jelentőséggel bír.

A Google ezzel együtt bejelentette, hogy az eredménykimutatásban várhatóan 260 és 290 millió dolláros költségként megjelenő jogi kiadás a harmadik negyedévben veszteségbe taszítja a vállalatot, ugyanakkor a korábban mintegy 100-115 millió dollárra becsült nyereségadó befizetése így elmarad. A megegyezés értelmében a Yahoo! 2,7 millió A osztályú részvényhez jut. A megállapodás szintén pontot tesz a két cég közötti, részvényjuttatások körüli vita lezárásának végére is.

A Yahoo!, mely jelenleg a részben általa naggyá tett Google legnagyobb riválisa, csak egy-két éve ismerte fel a webes keresésben rejlő üzleti potenciált. Idén február 18-án jelentette be szakítását a Google-lel és immár a 2002. decemberében felvásárolt Inktomi keresőmotorjának továbbfejlesztett változatára támaszkodva önálló, a Google-től független keresőszolgáltatást kínál. Körülbelül egy évvel ezelőtt kebelezte be 1,63 milliárd dollárért az Overture-t, mely úttörő a webes és keresési hirdetések területén.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról