Szerző: Bodnár Ádám

2004. augusztus 10. 09:03

A továbbiakban a Napsterre koncentrál a Roxio

Növekedett a Roxio negyedéves nyeresége, azonban a cég eredményei felülmúlták az elemzői várakozásokat, amely elsősorban a vállalat tulajdonában levő Napster internetes zeneszolgáltatás kedvező fogadtatásának volt köszönhető. A cég bejelentette, hogy eladja szoftvergyártó részlegét és a továbbiakban a Napsterre koncentrál.

Növekedett a Roxio negyedéves nyeresége, azonban a cég eredményei felülmúlták az elemzői várakozásokat, amely elsősorban a vállalat tulajdonában levő Napster internetes zeneszolgáltatás kedvező fogadtatásának volt köszönhető. A cég bejelentette, hogy eladja szoftvergyártó részlegét és a továbbiakban a Napsterre koncentrál.

A június 30-án véget ért negyedévben a Roxio 29,9 millió dollár bevételt ért el, a veszteség 2,6 millió dollár, azaz részvényenként 8 cent volt. Egy évvel korábban a vállalat 24,2 milliós bevételről és 370 ezer dolláros veszteségről adott számot, azonban a cég akkor 10,6 millió dollár egyszeri bevételhez jutott a GoBack termékekért felelős részleg eladásából.

A Roxio egyúttal közölte, hogy 70 millió dollár készpénzért és 10 millió dollár részvényért eladja szoftvergyártó részlegét a Sonic Solutionsnek. A vállalat azért döntött a divízió értékesítése mellett, mert a továbbiakban a Napster internetes zeneszolgáltatásra kíván koncentrálni. Az eladást követően a Roxio Napsterre változtatja a nevét. Az ügylet várhatóan az év végére zárul le.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról