Szerző: Ady Krisztián

2004. június 25. 09:35

Több LCD-televízió, de kevesebb LCD-monitor talált gazdára 2004 első negyedévében

[News.com] Az év első negyedévében 1,6 millió LCD-televízió talált gazdára világszerte, 31 százalékkal több, mint 2003 utolsó negyedévében. Az LCD-monitorok piacán azonban öt éve folyamatosan emelkedő számokat produkáló periódus szakadt meg, 2004 első negyedévében ugyanis kevesebb LCD-monitort adtak el, mint a tavalyi év utolsó negyedévében.

[News.com] Az év első negyedévében 1,6 millió LCD-televízió talált gazdára világszerte, 31 százalékkal több, mint 2003 utolsó negyedévében. Az LCD-monitorok piacán azonban öt éve folyamatosan emelkedő számokat produkáló periódus szakadt meg, 2004 első negyedévében ugyanis kevesebb LCD-monitort adtak el, mint a tavalyi év utolsó negyedévében.

A piackutató iSuppli felmérése szerint az LCD-televíziók folyamatos térnyerése annak köszönhető, hogy jónéhány számítógépgyártó is belépett erre a piacra, tovább gerjesztve az árháborút, a 31 százalékos növekedés jó része a folyamatos árcsökkenések számlájára írható. A tendencia vélhetően folytatódik, hiszen az LCD-panelek gyártói hamarosan újabb és újabb, kifejezetten nagy LCD-paneleket készítő gyártósorokat helyeznek majd üzembe.

Az LCD-monitorok piacán sajnos más a helyzet. Az LCD-monitor eladások 5 éve folyamatosan emelkedtek -- a monitorok összesített (LCD+CRT) eladásainak csökkenő tendenciája ellenére -- és most először fordult elő, hogy az adott negyedévben kevesebb LCD-monitor talált gazdára, mint az előző negyedévben.

A legerősebb visszaesés a 15"-os monitorok piacán tapasztalható, többnyire a korlátozott ellátások miatt. A 17"-os és nagyobb monitorok áresése azonban nem volt olyan mértékű, hogy a felhasználók a normál, kadódsugárcsöves monitorok helyett a 17"-os képátlójú LCD-monitorokat válasszák.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról