Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Hullámvölgyben az Adobe

Bodnár Ádám, 2004. június 18. 10:38
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Adobe Systems második pénzügyi negyedévében a bevétel és a nyereség éves szinten nőtt, azonban a megelőző negyedévhez képest csökkent.

Az Adobe Systems második pénzügyi negyedévében a bevétel és a nyereség éves szinten nőtt, azonban a megelőző negyedévhez képest csökkent.

A szoftvergyártó a második pénzügyi negyedévben 410,1 millió dollár bevételt ért el, ami magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában realizált 320,1 millió dollár, de elmarad a megelőző negyedév 423,3 millió dolláros bevételétől. A cég nyeresége 109,4 millió dollár, azaz részvényenként 44 cent volt. Egy évvel korábban az Adobe 64,2 millió dollár, azaz részvényenként 27 cent profitról számolt be, a megelőző negyedévben 123 millió dollár -- részvényenként 50 cent -- volt a nettó eredmény.

A hét során több befolyásos elemző is lefelé módosította az Adobe besorolását, ugyanis úgy vélik, a cég még legalább egy negyedéven át nem mutat be jelentős új terméket. Szakértők szerint az Adobe legutóbbi nagy dobása, a Creative Suite már kezd kifulladni és az Acrobat termékcsalád őszi frissítéséig nem várható jelentős újdonság.

Shantanu Narayen, az Adobe termékigazgatója szerint a negyedéves eredményeket nem a megelőző negyedévvel, hanem a tavalyi évvel kell összevetni, ugyanis ez mutatja meg igazán, hogy a cég minden termékkategóriában erős növekedést könyvelhetett el. "A hosszú távú növekedési lehetőségekre összpontosítunk és csupán a negyedéves ingadozás miatt nem változtatunk a cég stratégiáján" -- mondta Narayen.

A vezető úgy véli, az Adobe termékek és szolgáltatások nagyvállalati bevezetése lehetőséget ad arra, hogy a cég "kisimítsa" a negyedéves ingadozásokat. Emellett a vállalat szerint komoly piacot jelentenek az otthoni felhasználók, akik körében egyre népszerűbb a digitális fotózás és videózás. Az Adobe számos szoftvert kínál fotók és videók szerkesztéséhez. A cég szerint a kifejezetten otthoni felhasználásra szánt Photoshop Album nagyszerű eladási mutatókat tudhat magáénak és hasonló eredményeket várnak a Premiere videoszerkesztő szoftver otthoni változatától is.

A jelenleg is tartó harmadik negyedévben az Adobe bevétele és nyeresége csökkenni fog a második negyedévhez képest: a forgalom 360-380 millió dollár között alakul, a részvényenkénti eredmény pedig 31-36 cent között várható -- vélik a vállalat vezetői.