Szerző: Vörös Péter

2004. június 9. 09:54

A szélessávú internetfelhasználás 42 százalékkal nőtt az USA-ban

Az amerikai Federal Communications Commission (FCC) -- Szövetségi Hírközlési Bizottság -- kedden bejelentette, hogy a broadband internetfelhasználás tavaly 42 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, miután mintegy 8,3 millió háztartás illetve vállalat fizetett elő új szélessávú szolgáltatásra. 2003 végén 28,2 millió broadband vonal élt az USA-ban.

Az amerikai Federal Communications Commission (FCC) -- Szövetségi Hírközlési Bizottság -- kedden bejelentette, hogy a broadband internetfelhasználás tavaly 42 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, miután mintegy 8,3 millió háztartás illetve vállalat fizetett elő új szélessávú szolgáltatásra. 2003 végén 28,2 millió broadband vonal élt az USA-ban.

Az FCC szerint a növekedés nagy részét a fogyasztók és a kisvállalati ügyfelek tették ki. Továbbra is a kábel-TV-alapú szolgáltatások a legnépszerűbbek, mely 16,4 millió szélessávú vonalat jelentett. Az xDSL előfizetők száma 9,5 millióra nőtt, míg 2,3 millió ügyfelet műholdas, üvegszálas illetve vezeték nélküli technológiával szolgálnak ki.

A fogyasztói felméréseken alapuló más broadband felhasználási becslésekkel szemben az FCC felmérésében a használt vonalak tényleges száma jelenik meg az olyan szolgáltatók jelentései alapján, mint a Comcast (a legnagyobb amerikai kábel-TV internetszolgáltató) és az SBC Communications (az első számú DSL-szolgáltató).

Az Egyesült Államokban korábban egyértelműen a kábel TV-társaságok uralták a szélessávú piacot, de az utóbbi időben egyre jobban jönnek fel a DSL szolgáltatást nyújtó telefonvállalatok. A kábeles szolgáltatók a növekedés lassulásáról számolnak be, míg a nagy DSL-szolgáltatók rekordszintű emelkedést várnak az idén.

A négy legnagyobb kábel-TV vállalatnál -- a Comcast, a Time Warner Cable, a Cox Communications és a Charter Communications -- a tavalyi utolsó negyedévben lelassult az előfizetők számának növekedése. Ezzel szemben az SBC Communications és a Verizon Communications regionális telefonszolgáltatók a kábel-TV társaságok virágkorát idéző erősödésre számítanak.

A nagy sebességű internetszolgáltatás kulcsfontosságú piac mind a kábel-TV, mind a telefontársaságok számára, mivel nagy haszonrést biztosító üzletről van szó, amelynek révén további szolgáltatásokat nyújthatnak a fogyasztók számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról