Szerző: Vörös Péter

2004. június 1. 17:30

Élesedik a harc a nyomtatópiacon a Hewlett-Packard és a Dell között

Miután a PC-piacon már évek óta küzd egymással a HP és a Dell, a nyomtatók területén is egyre élesdik a csata a két vállalatóriás között. Az utóbbi hónapokban a Dell agresszív lépéseket tett saját márkajelzésű nyomtatóival, a múlt héten pedig a kisvállalatok számára dobott piacra egy lézernyomtató családot, akár 64 százalékos megtakarítást ígérve a kellékanyagokat illetően.

Miután a PC-piacon már évek óta küzd egymással a HP és a Dell, a nyomtatók területén is egyre élesdik a csata a két vállalatóriás között. Az utóbbi hónapokban a Dell agresszív lépéseket tett saját márkajelzésű nyomtatóival, a múlt héten pedig a kisvállalatok számára dobott piacra egy lézernyomtató családot, akár 64 százalékos megtakarítást ígérve a kellékanyagokat illetően.

A HP nyomtatási és képalkotási üzletága (Imaging and Printing Group, IPG) negyedévenként mintegy 6 milliárd dolláros forgalmat generál, ez a cég összes eladásainak körülbelül 30 százaléka. Az április 30-án véget ért második pénzügyi negyedévben az IPG forgalma 11 százalékkal 6,1 milliárd dollárra nőtt, üzemi eredménye 28 millió dollárral 953 millió dollárra emelkedett.

Megan Graham-Hackatt, a Standard and Poor's elemzője szerint ezen belül is a cartridge-ok haszonrése a legmagasabb, főként ezeknek köszönhetően az IPG üzletág produkálja a cég teljes üzemi nyereségének 70 százalékát évente.

A rivális Dell természetesen nem hagyja figyelmen kívül ezt, a legújabb tintasugaras nyomtatójának ára 30-50 százalékkal alacsonyabb a HP összehasonlítható készülékénél, míg a belépő szintű fekete-fehér lézernyomtatójának ára 60-75 százalékkal alacsonyabb, mondta Richard Gardner, a Smith Barney elemzője, aki szerint most először fordul elő az, hogy a Dell az oldalankénti árat tekintve is olcsóbb a HP-nél.

A Dell stratégiájának lényege az, hogy más gyártók által készített nyomtatókat kínál saját márkanevét használva, majd alacsony árakat kínál azáltal, hogy elérhetővé teszi számukra a Dell óriási ügyfélkörét. A cég fő nyomtatópartnere a Lexmark, bár az új lézernyomtató a Samsung technológiáján alapul.

Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója természetesen dühös: "A Dell semmit nem csinál, egyszerűen mások termékeit értékesíti." Az elemzők azonban úgy vélik, hogy hosszú távon a Dell nagy fenyegetést jelenthet a HP nyomtatóüzletága számára. "A kisvállalatok nem nagyon lojálisak a márkákhoz, az ár a legfontosabb tényező számukra" -- véli Malcolm Hancock, a Gartner piackutató cég elemzője.

Hancock szerint ugyanakkor egyáltalán nem szükségszerű, hogy a Dell nyeri meg a nyomtatóháborút, mivel a HP-n kívül jelentős versenytárs a Canon és az Epson is. A szakértő szerint Európában például hátrányos lehet a Dell számára a közvetlen (internetes vagy telefonos) értékesítési módszer a HP óriási kiskereskedelmi disztribúciójával szemben. "Ha a nyomtatójában az éjszaka közepén kifogy a tinta, akkor vajon vár 1-2 napot a cserére, amikor a versenytárs termékeit azonnal megvásárolhatja?"

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról